Thema's

dWZO helpt organisaties met het visueel communiceren binnen deze thema's: Bestuur & organisatie, Inclusieve samenleving, Zorg & Welzijn, Onderwijs en Duurzame Inzetbaarheid & Arbeidsmarkt.

dWZO maakt het verschil door te luisteren naar jou en je medewerkers, stakeholders of doelgroep. We willen begrijpen wat er speelt, want dan kunnen we een doeltreffende strategie uitstippelen. Het doorgronden van het inhoudelijke vraagstuk is de fundering van de visuele oplossing. Daarom kan dWZO een betere vertaalslag maken naar een visuele boodschap. Zo ontstaat de meerwaarde en komt de boodschap beter aan bij de doelgroep!

 

Waar zit de winst?

Of het nu gaat om het implementeren van nieuw beleid, communiceren over duurzame inzetbaarheid of over veiligheid. Het creëren van betrokkenheid en draagvlak is hier het belangrijkste. Communiceren over complexe zaken is daarom eerder een systeem dan een eenmalige actie. Zo verbinden we inhoudelijk complexe vraagstukken met visuele middelen waardoor de boodschap effectief door de doelgroep wordt omarmt.

De toegevoegde waarde van dWZO zit hem in het feit dat je in zee gaat met een communicatieadviseur en otwerpbureau in één. Zo ontwikkelen we in één beweging een overkoepelend concept, een duurzame strategie en de passende visuals. Met een projectmatige aanpak komt je goed beslagen ten ijs en voorkomen we paniekvoetbal of hap/snap-acties. Die kosten immers meer geld of hebben een beperkte houdbaarheidsdatum. Zo maken we er samen een waardevolle en duurzame investering van!

Van beleid naar realiteit

dWZO maakt het verschil door het concretiseren van het abstracte beleid en helpt bij het bieden van handelingsperspectief.

dWZO heeft meer dan 25 jaar ervaring in het strategisch toepassen van communicatie, waarbij beeld en visuele middelen de hoofdrol spelen. De haalbaarheid en de werkbaarheid voor de opdrachtgever staat hierbij voorop.

Je zou wel kunnen stellen dat het in de aard van de mens ligt om verhalen te vertellen. We luisteren er graag naar en trekken daar lering uit.
We kunnen een verhaal opschrijven, er een film of animatie van maken...
Het principe blijft hetzelfde: Een verhaal, ondersteund met beeld, blijft beter plakken. En aangezien we op een dag duizenden beelden te verwerken krijgen, hebben organisaties mensen nodig die het verhaal een gezicht kunnen geven.

Zullen we eens meedenken?