Beleidsimplementatie

Zorggroep Ter Weel

‘Een nieuw beleid presenteren aan de medewerkers.’

Denkwerk

Bij Zorggroep Ter Weel zijn we verder gegaan dan een animatie. We hebben hier gekozen voor een campagne-achtige aanpak. Dit versterkt nog eens de boodschap, daarnaast is er gekozen dat de campagne onderdeel was van een event. Door mensen iets te laten beleven komt de boodschap nog beter over.

 

Om ook in de toekomst een gezond bedrijf te blijven zal Zorggroep Ter Weel meer moeten gaan ondernemen. Een boerenbedrijf is net een maatschappij in het klein. Je hebt er ook te maken met de markt en met de seizoenen, je moet creatief zijn en aansluiten op de behoefte van de markt.

Maakwerk

dWZO heeft een campagne bedacht met productlogo’s, een uitleganimatie en een reeks personeelsbijeenkomsten die aanhaken bij het boerderij-concept.

 

Voor de productmarkt-combinaties hebben we eerst vijf logo’s ontwikkeld die aansluiten bij de bestaande huisstijl. Daarnaast hebben we een animatie ontwikkeld die aansluit bij het boerderijconcept met de presentatie van de vijf producten. Ter presentatie is er een event voor de medewerkers georganiseerd. Geheel in stijl met tractors, een markt en zingende boeren.

De klant aan het woord

‘De animatie en de bijeenkomsten waren een eerste kennismaking met de vijf product-marktcombinaties. Het ondernemersplan is vanaf 2016 uitgerold en neemt binnen Zorggroep Ter Weel een prominente plaats in. De verschillende ondernemingen zijn binnen de vijf product-marktcombinaties aan de slag gegaan en het is aan de ondernemers om hun product op de markt te zetten en bekend te maken bij het grote publiek. Hier ligt dus een mooie uitdaging!’

‘Met de animatie hebben we een mooie aftrap kunnen geven van het ondernemerschap binnen Zorggroep Ter Weel.’

J.C. (Janneke) de Jonge-Wilting, MA | Communicatieadviseur | Zorggroep Ter Weel