Citymarketing vormentaal

Stad Terneuzen

‘Visuele eenheid voor Stad Terneuzen.’

Denkwerk

Het is niet alleen de bedoeling om meer toeristen te trekken, maar ook de Terneuzenaren zelf bewust te maken van de schoonheid van hun stad. Terneuzen is een unieke stad aan het water, waar veel gewerkt wordt maar ook veel plezier wordt beleefd. Citymanagement Terneuzen wil daarom ook de Tereuzenaren zelf en de omgeving laten zien dat er in de binnenstad van alles te doen valt, dat er gezellige restaurantjes en leuke winkels zijn. Maar ook moderne architectuur en musea.

Met een bonnenboekje met een plattegrond als omslag is de eerste stap gezet om de inwoners van Terneuzen vaker naar de binnenstad te halen. Tientallen ondernemers bieden een actie of korting aan in het boekje. Daarnaast kan je orienteren op de plattegrond en ontdek je misschien nog een leuk restaurantje waar je het bestaan nog niet van wist.

Maakwerk

Het Citymarketing Terneuzen is bezig met de ontwikkeling van een visuele identiteit van Terneuzen. Hierbij willen ze vooral laten zien dat Terneuzen een waterstad is. De campagne draagt de naam: ‘Stad Terneuzen.’ Het Citymarketing heeft als taak Terneuzen herkenbaar en onderscheidend in de markt te zetten.

dWZO heeft een herkenbare en kleurrijke vormentaal ontwikkeld. De vormentaal bestaat uit strakke vlakjes met hoeken in contrast met handgetekende illustraties. Verder is er gekozen voor een strakke typografie in de koppen met als contrast een handgetekende letter voor bij de illustraties. Hieruit volgde ook nog een zestal pictogrammen. De pictogrammen kunnen gebruikt worden als bewegwijzering of als iconen op de website. Als de look & feel eenmaal is ontwikkeld verzamelen we alle elementen in een toolkit waardoor het makkelijk is om dezelfde vormentaal door te voeren in allerlei communicatiemiddelen, zoals een website of wegbewijzering.