Restyling huisstijl

KANT Group

‘De nieuwe generatie aan het roer.’

Denkwerk

Kant groep hoofddealer van Volvo Trucks en Volvo-Penta in Zeeland en Vlaanderen. Zij bieden een zo compleet mogelijke dienstverlening op het gebied van professionele toepassingen in het weg- en watertransport.

Voor het vijftig jarig jubileum wilde Kant group uitpakken met een event voor het personeel en op de beurs extra uitpakken voor de klanten. Tegelijk kwam er een nieuwe generatie aan het roer, met een eigen kijk op de bedrijfsvoering. Hier hoort ook een eigentijdse uitstraling bij.

De visuele eenheid werd doorgevoerd op alle uitingen zoals uitnodigingen, beursstands, banners,  infographics, correspondentie en het wagenpark.

Maakwerk

Het bedrijf levert vele diensten in de transportsector. Het leveren van trucks, motoronderhoud, service, verhuur maar ook motoronderhoud van schepen. Kortom de naam ‘garage’ dekte de lading niet meer. Met meerdere vestigingen in Nederland en België kon er inmiddels wel gesproken worden van de Kant Group. Zo ontstond het idee om een cirkel te gebruiken. Als symbool voor het dynamische gebeuren binnen de transport sector, altijd in beweging.  Door een tweede cirkel binnenin te plaatsen ontstaat een wiel. Kant levert tenslotte het rijdend materiaal en laat het draaien. De binnenkant van het wiel laat de ontsteking van een motor zien. De motor is ten slotte het belangrijkste wat alles laat draaien.