Sociale mediacampagne

Autoschadeteam

‘Visueel adverteren op sociale media met een reeks animaties.’

Denkwerk

Met een reeks korte animaties worden de diensten van Autoschadeteam in beeld gebracht. In de hoofdrol zien we Blikkie. Blikkie heeft wel eens een ongelukje met zijn auto. Van die herkenbare situaties die we allemaal wel eens meemaken: Gladheid, paaltje niet gezien, je kent ze wel. Gelukkig is er Autoschadeteam die het oplost.

Juist door herkenbare situaties in beeld te brengen sluit je Blikkie in je hart.

Maakwerk

Bij adverteren met animaties of video op sociale media houden we er rekening mee dat de meeste video’s zonder geluid in de tijdlijn worden getoond. Hierdoor heeft het weinig zin om een voice-over in te zetten. De Blikkie-serie heeft echter niet veel woorden nodig. De beelden zeggen genoeg.

Een sociale media-animatie hoeft maar 10 seconden te duren. Uitgaande van het principe dat een mens een boodschap minimaal zeven keer gezien moet hebben voordat deze wordt onthouden en herkent is een reeks van verschillende video’s een must.