Ronès Wielinga

Lijfspreuk: Van woord naar beeld

Ronès Wielinga

Maakwerk

T +(0) 6 100 128 06

 

rones@dwzo.nl

 

›› Bekijk hier Rones' illustratieportfolio

 

›› Bekijk hier Rones Fotografie

 

 

 

 

Foto: Fotisto_rg

, Ronès Wielinga
, Ronès Wielinga

Van woord naar beeld

Als dyslect druk ik me makkelijker uit in beelden dan met teksten. Als kind al was ik de hele dag aan het tekenen. Vroeger besefte ik niet dat dat iets bijzonders was. Nu gebruik ik mijn talent om anderen te helpen hun verhaal te vertellen in beelden.

 

Illustreren is geweldig, want op papier is the sky the limit. In illustraties of animaties kan je dingen laten gebeuren die in foto of video niet kunnen.

 

De tijdloosheid van illustratie is belangrijk. Je hebt nooit last van medewerkers die met pensioen gaan... onze virtuele medewerkers blijven eeuwig jong.

Zichtbaarmaken

Rones tekende als kind al erg graag en veel, de passie om iets zichtbaar te maken is eigenlijk nooit meer weg gegaan. Of dat nu tekenen of fotograferen is, je laat iets zien. Ronès verteld graag een verhaal!

 

Zo kwam Rones terecht op de kunstacademie op de afdeling visuele communicatie. Dat wil eigenlijk zeggen communiceren met beelden, ofwel praten met beelden. En dan in de breedste zin van het woord. Als je bijvoorbeeld een ontwerp maakt voor een social media communiceer je voor 90% met beeld. Wat valt op en wat valt niet op. Hoe laat ik de boodschap opvallen! Zo maak je het verhaal met beeld zichtbaar!

 

, Ronès Wielinga
, Ronès Wielinga

Alles heeft een verhaal

Bij dWZO geven we vorm aan alle denkbare verhalen. Je visitekaartje vertelt wie je bent. Je website vertelt over je producten en diensten. Je sociale media vertelt over je dagelijkse gangetje. dWZO brengt het in beeld.

 

Hierbij gaan we niet over een nacht ijs. We willen eerst inzicht krijgen in de organisatie en de vraagstelling. Natuurlijk. Op internet zijn er ook mooie plaatjes op de kop te tikken.... Maar is dat écht jouw verhaal?

Over Ronès

Rones Wielinga studeerde  aan de Willem de Kooning academie te Rotterdam. hierna is Ronès gaan werken bij Keja Donia, een designbureau te Amsterdam. Daar werkte Rones voor grote merken als: Rabobank, ANWB, C1000, Albert Heijn maar ook voor Red Band, Venco, Honig, Calve en Natrena.

Rones is begonnen als visualiser / illustrator. Door te werken met grote merken heeft Rones ervaring opgedaan hoe je een merk visueel kunt positioneren.

Rones wilde iets doen met zijn diploma visuele communicatie, zo kwam hij terecht bij BTM te Rotterdam. Hier kreeg Ronès de functie van art-director. Ronès werkte hier voor merken als: Douwe Egberts, Red Band, Venco, Droste, Verkade, Liga, Saroma en Markant.

, Ronès Wielinga
, Ronès Wielinga

Zeilen

De passie van Rones ligt bij het zeilen. Ooit heb ik bedacht dat je je leven een beetje kunt sturen. Angezien mijn passie zeilen is dacht ik, ik probeer een baan in Zeeland te krijgen. En zo was het dat ik hobby en werk kon combineren in Zeeland. Ondertussen heb ik de boor moeten verkopen omdat ik in de weekends aan onze woning aan het bijbouwen ben. Maar gelukkig mag ik af en toe met iemand meevaren. Op de foto hiernaast een bedrijfsuitstapje bij Sailforce . Gespecialiceerd in zeilen met een schipper. Dus als jij ook wilt "Zeilen in Zeeland", er zijn mogelijkheden genoeg!