Arbeidsmarkt
Communicatie met de arbeidsmarkt is bij dWZO niet primair gericht op het aantrekken van nieuw talent.
Arbeidsmarktcommunicatie oftwel employer branding gaat vooral om het creëren van een aantrekkelijke werkplek en het boeien en binden van de huidige medewerkers.
Het optimaliseren van de cultuur binnen de organisatie heeft een gunstig neveneffect: een sterk imago op de arbeidsmarkt.

Ben ik een goede werkgever?
Alleen in de wervingscampagne vertellen dat je een goede werkgever bent is niet genoeg. Sterker nog; de zaken mooier voordoen dan ze zijn, wordt niet gewaardeerd.
Het is van cruciaal belang dat de externe boodschap aansluit bij de interne situatie. Je eigen medewerkers zijn je beste ambassadeurs. Voelen zij zich als een vis in het water? Dan is de kans groot dat zij vol passie over hun werk vertellen. Te beginnen in hun eigen omgeving.
Arbeidsmarktcommunicatie
- Status organisatiecultuur
- Interne positionering
- Ambassadeurs
- The best (wo)man for the job

Visuele arbeidsmarktcommunicatie?
Bekijk hier alvast een paar voorbeelden.

1. Status organisatiecultuur
Klopt het beeld dat het MT heeft met de beleving van de werkvloer?
Door middel van een werkvloerverkenning brengen we de status van de organisatiecultuur in kaart. Wat vinden de medewerkers hoe de organisatie ervoor staat. Wat waarderen zij in de organisatie, misschien zijn er nog aandachtspunten? Dit is belangrijke input om visuele campagnes te onderbouwen naar een gezonde organisatiecultuur.
2. Interne positionering
Welke aspecten maakt de organisatie bijzonder? Misschien zijn er nog aandachtspunten waaraan gewerkt kan worden? Door actief bezig te zijn met het reilen en zeilen van de werkvloer laat het MT zien dat ze het meent.
Het komt voor dat medewerkers zich niet bewust zijn van de kernwaarden van de organisatie. Allerlei projecten over duurzame inzetbaarheid of organisatieontwikkeling krijgen ze niet op het netvlies. Laat deze projecten nu net datgene zijn dat de organisatie onderscheidt van soortgelijke werkgevers op de arbeidsmarkt.


3. Ambassadeurs
Betrokken werknemers ontpoppen zich als ware ambassadeurs van de organisatie. Dat is een essentieel element in het creëren van een sterk employer brand.
Om je succesvol als aantrekkelijke werkgever te kunnen profileren, is het echter van belang dat er draagvlak is in alle lagen van de organisatie. Maak medewerkers bewust van hun rol als ambassadeur, stimuleer hen om hun verhaal te delen en betrek hen bij de uitingen die gedaan worden. Faciliteer medewerkers in hun rol als ambassadeurs.
4. The best (wo)man for the job
Uw employer brand staat nu als een huis. De doelgroep en de boodschap is helder.
dWZO helpt u met het uitwerken van de externe arbeidsmarktstrategie, visuals en een stukje storytelling. Aan de slag met de werving en selectie van het nieuwe talent dat uw organisatie komt versterken!

