Zichtbaar zijn

De visuele eenheid van de organisatie

, Zichtbaar zijn

De kracht van herhaling

Grafisch ontwerp heeft een functie: zichtbaar en herkenbaar zijn. Zeker online is het vasthouden van uw visuele eenheid een must en wilt u onderscheidend zijn ten opzichte van de grijze massa. Maar offline zijn er ook nog steeds voldoende (huisstijl) dragers die aandacht verdienen. Denk bijvoorbeeld aan magazines, personeelsbladen, gevel- en wagenparkbelettering. Zichtbaar zijn heeft ook te maken met 7x zichtbaar zijn op verschillende media. Dat kan online en offline.

 

Meer weten over magazines: Neem contact met ons op!

Terug naar: Grafisch ontwerp

Logo, huisstijl, drukwerk

Het ontwerpen van een logo, het doorvoeren van een huisstijl en het voorbereiden van drukwerk vereist specifieke kennis. Als designer ben je erin getraind om verder te denken dan alleen een het leuke plaatje. Wat is de belevingswereld van de doelgroep? Is een logo leesbaar op tien meter afstand, of bij een snelheid van vijftig kilometer per uur? Hoe werkt dit communicatiemiddel in de praktijk? Want als designer ben je verantwoordelijk voor het overbrengen van de boodschap en kan de opdrachtgever verwachten dat hij goed geadviseerd wordt.

, Zichtbaar zijn
, Zichtbaar zijn

Magazines

Intern

Een personeelsblad is vaak een goed middel om uw medewerkers op de hoogte te houden van ontwikkelingen binnen de organisatie. Het versterkt de betrokkenheid van de medewerkers bij de organisatie en creëert draagvlak bij veranderingen.

 

Extern

Een bedrijfsmagazine lanceren is dé manier om je organisatie te profileren binnen de regio. Je kunt op deze manier de relatie met de doelgroep onderhouden en hen informeren over allerlei interessante zakelijke ontwikkelingen. Of het nu een papieren of digitaal magazine is.

Grafische vormgeving kan functionele documenten

omzetten naar begerenswaardige producten.

Presentaties

Sommige organisaties zijn wettelijk verplicht om een jaarverslag te publiceren, maar het maken ervan is een tijdrovende klus. Hier ligt een kans om een extra communicatiemoment te creëren bij de doelgroepen. De organisatie brengt niet alleen belangrijke informatie naar buiten, maar kan dit moment ook gebruiken om te laten zien wat de organisatie nog meer in zijn mars heeft. Dit geeft vertrouwen bij aandeelhouders, subsidieverstrekkers en stakeholders.

 

dWZO zorgt ervoor dat de presentatie geen saaie opsomming wordt, maar een mooi, creatief geïllustreerd document wat gelezen wil worden. Of het nu een papieren variant is, een interactieve infographic of een animatie.

, Zichtbaar zijn