Wat is denkwerk?

Met 'Denkwerk' worden alle creatieve voorbereidende werkzaamheden bedoeld, die ten grondslag liggen aan het visuele eindproduct. Het creatieve denkwerk is de fundering van alle communicatiemiddelen die dWZO levert. Denk bijvoorbeeld aan visual consultancy, conceptontwikkeling en beleidsimplementatie.

Met dWZO maakt u het verschil!

dWZO maakt het verschil door te luisteren naar u en uw medewerkers, stakeholders of doelgroep. We willen begrijpen wat er speelt, want dan kunnen we een doeltreffende strategie uitstippelen. Het doorgronden van het inhoudelijke vraagstuk is de fundering van de visuele oplossing. Daarom kan dWZO een betere vertaalslag maken naar een visuele boodschap. Zo ontstaat de meerwaarde en komt de boodschap beter aan bij uw doelgroep!

 

Waar zit de winst?

Of het nu gaat om het implementeren van nieuw beleid, communiceren over duurzame inzetbaarheid of over veiligheid. Het creëren van betrokkenheid en draagvlak is hier het belangrijkste. Communiceren over complexe zaken is daarom eerder een systeem dan een eenmalige actie. Zo verbinden we inhoudelijk complexe vraagstukken met visuele middelen waardoor de boodschap effectief door de doelgroep wordt omarmt.

De toegevoegde waarde van Denkwerk zit hem in het feit dat we met een overkoepelend concept een duurzame strategie uitstippelen. Die zit niet alleen praktisch en werkbaar in elkaar, maar we kijken ook naar de lange termijn. Met een doordacht concept komt u goed beslagen ten ijs en voorkomen we paniekvoetbal of hap/snap-acties. Die kosten immers meer geld of hebben een beperkte houdbaarheidsdatum. Zo maken we er, samen met u, een waardevolle en duurzame investering van!

Wat is de kracht van Sophie?

Van beleid naar realiteit!

Sophie maakt het verschil door het concretiseren van het abstracte beleid en helpt bij het bieden van handelingsperspectief.

Sophie heeft meer dan 20 jaar ervaring in het strategisch toepassen van communicatie, waarbij beeld en visuele middelen de hoofdrol spelen. De haalbaarheid en de werkbaarheid voor de opdrachtgever staat hierbij voorop. Eén van de tools die ze vaak gebruikt is onderzoek en storytelling.

Je zou wel kunnen stellen dat het in de aard van de mens ligt om verhalen te vertellen. We luisteren en graag naar en trekken daar lering uit.
We kunnen een verhaal opschrijven, er een film of animatie van maken. Het principe blijft hetzelfde: Een verhaal, ondersteund met beeld, blijft gewoon beter plakken. En aangezien we op een dag duizenden beelden te verwerken krijgen, hebben organisaties mensen nodig die het verhaal een gezicht kunnen geven.

Meer weten over Sophie?

, Denkwerk