De toegevoegde waarde van communicatie

grafisch ontwerp

Het ontwerp of de vormgeving is belangrijk in deze snelle zakelijke samenleving. Waarom? Omdat het de beslissende factor is bij het beoordelen van een product, een klant of een organisatie. De ‘look and feel’ is bepalend voor de doelgroep omdat zij in een fractie van een seconde bepalen of iets aanspreekt. Met een grafisch ontwerp van dWZO voeg je extra waarde toe aan je communicatie. Je geeft letterlijk vorm aan wie je wilt zijn (imago) en wat je wilt verkopen (branding).

 

Een aantal voorbeelden,

 

 

Stad Terneuzen grafisch ontwerp

 

Citymanagement Terneuzen  |  Stadsplattegrond en boekje


World Class Maintenance brochure grafisch ontwerp


World Class Maintenance  |  Brochure


 

De Regiotruck grafisch ontwerp

 

De Regiotruck  |  Mobiele keuken voor promotie koken met regionale producten


 

Tragel Zorg grafisch ontwerp

 

Tragel Zorg  |  Relatiemagazine


 

Dethon Nieuws grafisch ontwerp

 

Dethon  |  Intern relatiemagazine

 

Een kleine greep uit onze grafisch ontwerpen;

Brochures

Een brochure is vaak een ideaal extern communicatiemiddel, omdat het snel van hand tot hand gaat en bewaard kan worden als naslagwerk. Vaak is het een goede aanvulling voor uw communicatiemix. dWZO ontwerpt aantrekkelijke bedrijfsbrochures, opvallende flyers en informatieve folders. Wij verzorgen het hele traject; van grafisch ontwerp tot vormgeving, ontwerp, tekst, beeld en drukwerk. Wij merken dat vandaag de dag de sales afdeling nog altijd graag met brochures werkt. Je kan bijvoorbeeld de pagina openleggen van een product dat je wilt verkopen. Door met pen iets te onderstrepen wordt het nog persoonlijker.

 

Affiches

Het affiche (ofwel de poster) is één van de oudste, maar nog steeds meest functionele manieren om uw boodschap over te brengen bij een groot publiek! Wij brengen je boodschap duidelijk en aantrekkelijk in beeld, op elk gewenst formaat. Maar wat is nou de kracht van de affiche? Affiches horen van oorspong thuis op straat of op andere openbare plaatsen, zodat de boodschap die ze uitdragen voor een ieder toegankelijk is. Het affiche kan informeren, emotioneren of overtuigen.

 

Het affiche moet het publiek informeren door middel van beeld en woord, interesse wekken voor producten en evenementen, impulsen geven aan wensen, (ver)leiden, de gebruiker tot nieuwe gedachten brengen en inspelen op de behoeften. 


Tegenwoordig worden er door iedereen affiches gemaakt. Dit gaat niet altijd even goed: de illustratie/foto is niet duidelijk, de datum of de plaats staat er niet op vermeld, of het affiche is niet groot genoeg

 

Het maken van een goed concept voor een affiche blijft een spannende uitdaging. Je wilt de ander prikkelen met een verrassend beeld of een rake tekst. dWZO snapt dit en houdt daarom altijd rekening met diverse factoren, zoals de doelgroep, de boodschap, de omgeving, en de juiste mix van tekst, beeld en illustratie, zodat je affiche er echt uitspringt!



Magazines

Intern

Een personeelsblad is vaak een goed middel om je medewerkers op de hoogte te houden van ontwikkelingen binnen de organisatie. Het versterkt de betrokkenheid van de medewerkers bij de organisatie en creëert draagvlak bij veranderingen. Zeker als het niet geheeld door de directie wordt geschreven.

 

Extern

Een bedrijfsmagazine lanceren is dé manier om je organisatie te profileren binnen de regio. Je kunt op deze manier de relatie met de doelgroep onderhouden en hen informeren over allerlei interessante zakelijke ontwikkelingen. Maar voor we beginnen doen we eerst een stapje terug. We onderzoeken eerst waar je relaties behoefte aan hebben. Of het nu een papieren of digitaal magazine is, dWZO ontwerpt zeer professionele bedrijfsmagazines. Wij komen altijd met iets nieuws zodat je je relaties en medewerkers op een regelmatige basis kunt blijven prikkelen. Met name als je het gebruikt voor je merk/branding. Fans zullen het heel erg waarderen.

Jaarverslagen

Sommige organisaties zijn wettelijk verplicht om een jaarverslag te publiceren, maar het maken ervan is een lastige en tijdrovende klus. Hier ligt een kans om een extra communicatiemoment te creëren bij je doelgroepen. Een jaarverslag wordt ook wel gezien als hét visitekaartje van de organisatie. De organisatie brengt niet alleen belangrijke informatie naar buiten, maar kan dit moment ook gebruiken om te laten zien wat de organisatie nog meer in zijn mars heeft. Dit geeft vertrouwen bij aandeelhouders, subsidieverstrekkers en stakeholders. 



Bij dWZO is het niet ingewikkeld. Je levert de gegevens aan en wij gaan ermee aan de slag. Wij zorgen ervoor dat het jaarverslag geen saaie opsomming wordt, maar een mooi, creatief geïllustreerd document wat gelezen wil worden. Of het nu een papieren variant is, een digitale versie of een animatie. Want wij beschouwen het jaarverslag als uw visitekaartje. De eerste indruk is immers de belangrijkste.




 

Advertenties

Advertenties zijn vaak hét middel om uzelf en uw organisatie in de kijker te spelen. Zo kunt u naamsbekendheid opbouwen. Het gevolg daarvan is dat het imago versterkt kan worden, onder andere via internet advertenties, corporate advertenties, actiematige advertenties of personeelsadvertenties. Een derde mogelijkheid is adverteren via radio en tv, tijdens (sport)evenementen, op billboards langs de weg, op auto’s, bussen en op vrachtwagens. 



Ook om je merk/branding te versterken of een statement op de markt te maken is een advertentie zeker een goed middel!

 

Wil je meer weten over grafisch ontwerp?

Neem geheel vrijblijvend contact met ons op!

 

Wil je ook waarde toevoegen aan je communicatie?

Stuur een bericht en maak contact!

 

Mijn naam is:
Bedrijfsnaam:
E-mailadres:*
Telefoon:*
Ik wil meer weten over:
Ik ben geen robot:*
Captcha