De toegevoegde waarde van communicatie

 

the Golden Circle

 

Waarom zijn sommige organisaties wel succesvol en anderen niet? In het model 'The Golden Circle' (ook wel 'Start with why') gaat Simon Sinek uit van drie niveaus waarop organisaties en mensen opereren: wat je doet, hoe je het doet en waarom je het doet.

 

 

Hoe werkt het?

Why: Weinig organisaties weten ‘waarom’ ze doen wat ze doen. ‘Waarom’ gaat niet om geld verdienen maken. Dat is een resultaat. Hier gaat het om een doel, een reden of een geloof. Het is de reden waarom je organisatie bestaat.

 

Bij dWZO is dat:  

Wij geloven in de kracht van illustratie en vormgeving, tegenwoordig is alles visueel. Wij gaan tot het uiterste om deze zichtbaarheid te creëren voor onze klanten. Daar ligt onze passie.

 

How: Sommige organisaties weten hoe ze het doen. Dit zijn de aspecten die hen speciaal maken, de USP, wat hen onderscheid van de concurrent.

 

Door illustraties en vormgeving te gebruiken voegen we waarde toe aan de communicatie van bedrijven en organisaties.

 

What: Iedere organisatie weet wat hij doet, dit zijn de producten die hij verkoopt of de diensten die hij levert.

 

We maken bedrijven niet alleen zichtbaar maar laten ze weer communiceren met hun doelgroep.

 

Kortgezegd,

De toegevoegde waarde van communicatie.

 

Veel bedrijven werken van buiten naar binnen. Eigenlijk is het de bedoeling dat je van binnen naar buiten werkt. Het belangrijkste is Waarom je doet wat je doet. Voor een consument is het belangrijk waarom je iets doet, waarom heb je een bedrijf of dat specifieke product? Wat is het doel ervan?, Hoe doe je het? Denk hierbij aan je USP, wat maakt jou speciaal. Wat maak je, verkoop je of bied je aan.

 

Een mooi voorbeeld van zijn visie is het antwoord op de vraag waarom mensen kiezen voor een Apple computer:

Als Apple zoals iedereen was, dan zag hun marketing strategie er zo uit,

We make great computers. They’re user friendly. Want to buy one? …

 

Dit is hoe Apple echt communiceert,

Everything we do, we believe in challenging the status quo, we believe in thinking differently. The way we challenge the status quo is by making our products beautifully designed, simple to use, and user friendly. We just happen to make great computers. Want to buy one?”

 

Je ziet een duidelijk verschil. The golden circle is dus een goede strategie om een helder beeld te scheppen voor jezelf en voor je klanten. Het allerbelangrijkste is om te weten waarom je iets doet. De potentiële klant wil niet dat de focus ligt op winst maken, maar op het afleveren van een goed product/dienst.

 

Een ander voorbeeld is Lipton Ice Tea:

Bij Lipton Ice Tea willen we elke dag meer inspirerend maken voor iedereen, we voegen echte verfrissing toe bij echte momenten in het echte leven. Gesponserd door de zon. En zeg nou eerlijk, zou de wereld geen betere plaats zijn als we allemaal ‘on the brightside’  zouden leven.

 

We merken in de praktijk dat bedrijven ‘Why’ het moeilijkste vinden. Daarom helpen we daar vaak bij. We zoeken daarbij naar het DNA van je organisatie. Geen moeilijke plannen, maar in een dagdeel hebben we alles op papier.

 

 

 

Wil je meer weten over The Golden Circle en hoe dWZO deze toepast in de merkontwikkeling, animatie of design.

 

Neem dan contact met ons op!

Reacties

Reacties van 561 tot 565:

Trevortwemy schreef op 27-02-2018, 15:10:

Hi there! Would you mind if I share your blog with my zynga group? There's a lot of folks that I think would really appreciate your content. Please let me know. Many thanks
<a href=http://viagrasildenafilbsl.com/>viagra for sale uk</a>
viagra boys
<a href="viagrapego.com/">viagra</a>


Trevortwemy schreef op 27-02-2018, 08:07:

Thank you for any other magnificent post. The place else may anybody get that type of information in such an ideal method of writing? I have a presentation next week, and I am on the look for such information.
<a href=http://viagrawithoutadoctormsn.com/>generic viagra prices</a>
viagra pregnancy
<a href="viagrapego.com/">boots viagra over counter</a>


Trevortwemy schreef op 27-02-2018, 05:59:
cialis generic 2017

<a href="http://cialismsnrx.com/">buy cialis online</a>

cialis manufacturer

<a href=http://cialismsnntx.com/>buy cialis online</a>


Trevortwemy schreef op 27-02-2018, 02:31:
cialis half life

<a href="http://cialispego.com/">buy cialis online</a>

cialis low price

<a href=http://cialispego.com/>buy cialis online</a>


Trevortwemy schreef op 27-02-2018, 00:38:

You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something that I think I would never understand. It seems too complicated and very broad for me. I'm looking forward for your next post, I'll try to get the hang of it!
<a href=http://viagrawithoutadoctormsn.com/>generic viagra</a>
viagra for fun
<a href="viagrawithoutadoctorsntx.com/">buy viagra</a>


Vorige Volgende

Typ hier jouw bericht:


Naam*
E-mailadres*
Je bericht*
Neem de code over* Captcha
Velden met een * zijn verplicht!