De toegevoegde waarde van communicatie

 

the Golden Circle

 

Waarom zijn sommige organisaties wel succesvol en anderen niet? In het model 'The Golden Circle' (ook wel 'Start with why') gaat Simon Sinek uit van drie niveaus waarop organisaties en mensen opereren: wat je doet, hoe je het doet en waarom je het doet.

 

 

Hoe werkt het?

Why: Weinig organisaties weten ‘waarom’ ze doen wat ze doen. ‘Waarom’ gaat niet om geld verdienen maken. Dat is een resultaat. Hier gaat het om een doel, een reden of een geloof. Het is de reden waarom je organisatie bestaat.

 

Bij dWZO is dat:  

Wij geloven in de kracht van illustratie en vormgeving, tegenwoordig is alles visueel. Wij gaan tot het uiterste om deze zichtbaarheid te creëren voor onze klanten. Daar ligt onze passie.

 

How: Sommige organisaties weten hoe ze het doen. Dit zijn de aspecten die hen speciaal maken, de USP, wat hen onderscheid van de concurrent.

 

Door illustraties en vormgeving te gebruiken voegen we waarde toe aan de communicatie van bedrijven en organisaties.

 

What: Iedere organisatie weet wat hij doet, dit zijn de producten die hij verkoopt of de diensten die hij levert.

 

We maken bedrijven niet alleen zichtbaar maar laten ze weer communiceren met hun doelgroep.

 

Kortgezegd,

De toegevoegde waarde van communicatie.

 

Veel bedrijven werken van buiten naar binnen. Eigenlijk is het de bedoeling dat je van binnen naar buiten werkt. Het belangrijkste is Waarom je doet wat je doet. Voor een consument is het belangrijk waarom je iets doet, waarom heb je een bedrijf of dat specifieke product? Wat is het doel ervan?, Hoe doe je het? Denk hierbij aan je USP, wat maakt jou speciaal. Wat maak je, verkoop je of bied je aan.

 

Een mooi voorbeeld van zijn visie is het antwoord op de vraag waarom mensen kiezen voor een Apple computer:

Als Apple zoals iedereen was, dan zag hun marketing strategie er zo uit,

We make great computers. They’re user friendly. Want to buy one? …

 

Dit is hoe Apple echt communiceert,

Everything we do, we believe in challenging the status quo, we believe in thinking differently. The way we challenge the status quo is by making our products beautifully designed, simple to use, and user friendly. We just happen to make great computers. Want to buy one?”

 

Je ziet een duidelijk verschil. The golden circle is dus een goede strategie om een helder beeld te scheppen voor jezelf en voor je klanten. Het allerbelangrijkste is om te weten waarom je iets doet. De potentiële klant wil niet dat de focus ligt op winst maken, maar op het afleveren van een goed product/dienst.

 

Een ander voorbeeld is Lipton Ice Tea:

Bij Lipton Ice Tea willen we elke dag meer inspirerend maken voor iedereen, we voegen echte verfrissing toe bij echte momenten in het echte leven. Gesponserd door de zon. En zeg nou eerlijk, zou de wereld geen betere plaats zijn als we allemaal ‘on the brightside’  zouden leven.

 

We merken in de praktijk dat bedrijven ‘Why’ het moeilijkste vinden. Daarom helpen we daar vaak bij. We zoeken daarbij naar het DNA van je organisatie. Geen moeilijke plannen, maar in een dagdeel hebben we alles op papier.

 

 

 

Wil je meer weten over The Golden Circle en hoe dWZO deze toepast in de merkontwikkeling, animatie of design.

 

Neem dan contact met ons op!

Reacties

Reacties van 501 tot 505:

Trevortwemy schreef op 17-03-2018, 14:59:
p http://canadianpharmacycubarx.com canadian pharmacies that ship to us <a href=http://canadianpharmacycubarx.com/>canadian pharmacies</a> drug stores near me <a href="http://canadianpharmacyntx.com/">canadian pharmacy king</a>
o http://viagrawithoutadoctorsntx.com how to obtain viagra <a href=http://viagrawithoutadoctormsn.com/>viagra for women over 50</a> viagra homeopatic <a href="http://viagrapego.com/">viagra 800mg</a>
p http://cialisbirx.com reichen 5mg cialis <a href=http://cialisbirx.com/>cialis soft tablets</a> preço do remédio cialis <a href="http://cialisbirx.com/">cialis 5mg tablets</a>


CanadianLex schreef op 17-03-2018, 12:33:
p http://canadianpharmaciescubarx.com cialis online <a href=http://canadianpharmacycubarx.com/>approved canadian online pharmacies</a> canadian pharma companies <a href="http://canadianpharmacycubarx.com/">canadian pharmacies that ship to the us</a>
o http://viagrapego.com eyesight viagra <a href=http://viagrawithoutadoctorsntx.com/>viagra 25mg cost</a> viagra pr cautions demploi <a href="http://viagrasildenafilbsl.com/">viagra vs generic</a>
p http://cialisbirx.com cutting cialis pills in half <a href=http://cialispego.com/>cialis 40 mg generic</a> how often can you take 20 mg cialis <a href="http://cialisfidel.com/">cialis 10 mg cost</a>


Trevortwemy schreef op 17-03-2018, 11:27:
p http://canadianpharmacymsn.com best online international pharmacies <a href=http://canadianpharmacymsn.com/>canada pharmacies online</a> canada pharmacies online <a href="http://canadianpharmaciescubarx.com/">canada drugs</a>
o http://viagrapego.com cheap gerneric viagra <a href=http://genericviagracubarx.com/>viagra price comparison</a> how long in blood viagra <a href="http://viagrasildenafilbsl.com/">best viagra</a>
p http://cialisttk.com chi ha provato il cialis generico <a href=http://cialismsnrx.com/>cialis black 800mg</a> vand cialis cluj <a href="http://cialisfidel.com/">cialis for men</a>


Trevortwemy schreef op 17-03-2018, 11:22:
p http://canadianpharmaciescubarx.com canadian pharmacy viagra brand <a href=http://canadianpharmacymsnrx.com/>canada pharmacies online prescriptions</a> prescription drug price comparison <a href="http://canadianpharmacycubarx.com/">canadian pharmacies that are legit</a>
o http://genericviagracubarx.com viagra on the net <a href=http://viagrawithoutadoctorsntx.com/>viagra sold in the usa</a> new natural viagra product <a href="http://viagramsnrx.com/">viagra 300mg</a>
p http://cialisfidel.com cialis pill wikipedia <a href=http://cialismsnntx.com/>cialis 5mg coupon</a> no me hace efecto cialis <a href="http://cialismsnrx.com/">cialis 40 mg reviews</a>


CanadianLex schreef op 17-03-2018, 07:09:

I'd like to find out more? I'd want to find out more details.
canadian online pharmacy reviews
<a href=http://canadianpharmaciescubarx.com/#>canadadrugs price list</a>
canada pharmacies online pharmacy <a href="http://canadianpharmaciescubarx.com/#">canadian pharmacy</a>


Vorige Volgende

Typ hier jouw bericht:


Naam*
E-mailadres*
Je bericht*
Neem de code over* Captcha
Velden met een * zijn verplicht!