De toegevoegde waarde van communicatie

 

the Golden Circle

 

Waarom zijn sommige organisaties wel succesvol en anderen niet? In het model 'The Golden Circle' (ook wel 'Start with why') gaat Simon Sinek uit van drie niveaus waarop organisaties en mensen opereren: wat je doet, hoe je het doet en waarom je het doet.

 

 

Hoe werkt het?

Why: Weinig organisaties weten ‘waarom’ ze doen wat ze doen. ‘Waarom’ gaat niet om geld verdienen maken. Dat is een resultaat. Hier gaat het om een doel, een reden of een geloof. Het is de reden waarom je organisatie bestaat.

 

Bij dWZO is dat:  

Wij geloven in de kracht van illustratie en vormgeving, tegenwoordig is alles visueel. Wij gaan tot het uiterste om deze zichtbaarheid te creëren voor onze klanten. Daar ligt onze passie.

 

How: Sommige organisaties weten hoe ze het doen. Dit zijn de aspecten die hen speciaal maken, de USP, wat hen onderscheid van de concurrent.

 

Door illustraties en vormgeving te gebruiken voegen we waarde toe aan de communicatie van bedrijven en organisaties.

 

What: Iedere organisatie weet wat hij doet, dit zijn de producten die hij verkoopt of de diensten die hij levert.

 

We maken bedrijven niet alleen zichtbaar maar laten ze weer communiceren met hun doelgroep.

 

Kortgezegd,

De toegevoegde waarde van communicatie.

 

Veel bedrijven werken van buiten naar binnen. Eigenlijk is het de bedoeling dat je van binnen naar buiten werkt. Het belangrijkste is Waarom je doet wat je doet. Voor een consument is het belangrijk waarom je iets doet, waarom heb je een bedrijf of dat specifieke product? Wat is het doel ervan?, Hoe doe je het? Denk hierbij aan je USP, wat maakt jou speciaal. Wat maak je, verkoop je of bied je aan.

 

Een mooi voorbeeld van zijn visie is het antwoord op de vraag waarom mensen kiezen voor een Apple computer:

Als Apple zoals iedereen was, dan zag hun marketing strategie er zo uit,

We make great computers. They’re user friendly. Want to buy one? …

 

Dit is hoe Apple echt communiceert,

Everything we do, we believe in challenging the status quo, we believe in thinking differently. The way we challenge the status quo is by making our products beautifully designed, simple to use, and user friendly. We just happen to make great computers. Want to buy one?”

 

Je ziet een duidelijk verschil. The golden circle is dus een goede strategie om een helder beeld te scheppen voor jezelf en voor je klanten. Het allerbelangrijkste is om te weten waarom je iets doet. De potentiële klant wil niet dat de focus ligt op winst maken, maar op het afleveren van een goed product/dienst.

 

Een ander voorbeeld is Lipton Ice Tea:

Bij Lipton Ice Tea willen we elke dag meer inspirerend maken voor iedereen, we voegen echte verfrissing toe bij echte momenten in het echte leven. Gesponserd door de zon. En zeg nou eerlijk, zou de wereld geen betere plaats zijn als we allemaal ‘on the brightside’  zouden leven.

 

We merken in de praktijk dat bedrijven ‘Why’ het moeilijkste vinden. Daarom helpen we daar vaak bij. We zoeken daarbij naar het DNA van je organisatie. Geen moeilijke plannen, maar in een dagdeel hebben we alles op papier.

 

 

 

Wil je meer weten over The Golden Circle en hoe dWZO deze toepast in de merkontwikkeling, animatie of design.

 

Neem dan contact met ons op!

Reacties

Reacties van 51 tot 55:

JohnieBew schreef op 07-07-2018, 04:31:
comprare viagra italia online
<a href="http://godoctorofff.com/">viagra without a doctors prescription</a>
keep getting viagra emails yahoo
<a href=http://godoctorofff.com/>viagra without a doctor prescription usa</a>
buy viagra tablets online in india
<a href="http://getviagranoscripts.com/">generic viagra without a doctor prescription</a>
viagra brand online uk
<a href=http://getviagranoscripts.com/>generic viagra without a doctor prescription</a>
efecto viagra 50 mg


AnthonyWaync schreef op 07-07-2018, 01:29:
viagra cheap shipping
<a href="http://godoctorofff.com/">viagra without a doctor prescription</a>
generic viagra online with mastercard
<a href=http://godoctorofff.com/>viagra without doctor</a>
buying viagra online from canada
<a href="http://getviagranoscripts.com/">generic viagra without a doctor prescription</a>
evolution viagra salesman summary
<a href=http://getviagranoscripts.com/>viagra without a prior doctor prescription</a>
cheap viagra from uk


Timothyswags schreef op 07-07-2018, 00:05:
generico del viagra dr. simi
<a href="http://godoctorofff.com/">viagra without a doctor prescription</a>
buying viagra canada legal
<a href=http://godoctorofff.com/>viagra without a doctor prescription</a>
order viagra internet
<a href="http://getviagranoscripts.com/">viagra without a doctor prescription</a>
do you need a prescription to buy viagra in mexico
<a href=http://getviagranoscripts.com/>viagra without a doctor prescription usa</a>
viagra preis 100mg


Mathewkig schreef op 06-07-2018, 20:07:
can you buy viagra in puerto vallarta
<a href="http://godoctorofff.com/">viagra without a doctor prescription</a>
generic viagra dosages
<a href=http://godoctorofff.com/>viagra without a doctor prescription</a>
cost of generic viagra in canada
<a href="http://getviagranoscripts.com/">viagra without a doctor prescription</a>
real viagra pill
<a href=http://getviagranoscripts.com/>viagra without doctor prescription</a>
what is the retail price for viagra


Rardffenumb schreef op 05-07-2018, 08:24:
will there generic cialis
<a href="http://hqmdwww.com/">rx pharmacy generic viagra</a>
<a href=http://hqmdwww.com/>50 mg of viagra or 100mg</a>
price of viagra in pakistan


Vorige Volgende

Typ hier jouw bericht:


Naam*
E-mailadres*
Je bericht*
Neem de code over* Captcha
Velden met een * zijn verplicht!