De toegevoegde waarde van communicatie

 

the Golden Circle

 

Waarom zijn sommige organisaties wel succesvol en anderen niet? In het model 'The Golden Circle' (ook wel 'Start with why') gaat Simon Sinek uit van drie niveaus waarop organisaties en mensen opereren: wat je doet, hoe je het doet en waarom je het doet.

 

 

Hoe werkt het?

Why: Weinig organisaties weten ‘waarom’ ze doen wat ze doen. ‘Waarom’ gaat niet om geld verdienen maken. Dat is een resultaat. Hier gaat het om een doel, een reden of een geloof. Het is de reden waarom je organisatie bestaat.

 

Bij dWZO is dat:  

Wij geloven in de kracht van illustratie en vormgeving, tegenwoordig is alles visueel. Wij gaan tot het uiterste om deze zichtbaarheid te creëren voor onze klanten. Daar ligt onze passie.

 

How: Sommige organisaties weten hoe ze het doen. Dit zijn de aspecten die hen speciaal maken, de USP, wat hen onderscheid van de concurrent.

 

Door illustraties en vormgeving te gebruiken voegen we waarde toe aan de communicatie van bedrijven en organisaties.

 

What: Iedere organisatie weet wat hij doet, dit zijn de producten die hij verkoopt of de diensten die hij levert.

 

We maken bedrijven niet alleen zichtbaar maar laten ze weer communiceren met hun doelgroep.

 

Kortgezegd,

De toegevoegde waarde van communicatie.

 

Veel bedrijven werken van buiten naar binnen. Eigenlijk is het de bedoeling dat je van binnen naar buiten werkt. Het belangrijkste is Waarom je doet wat je doet. Voor een consument is het belangrijk waarom je iets doet, waarom heb je een bedrijf of dat specifieke product? Wat is het doel ervan?, Hoe doe je het? Denk hierbij aan je USP, wat maakt jou speciaal. Wat maak je, verkoop je of bied je aan.

 

Een mooi voorbeeld van zijn visie is het antwoord op de vraag waarom mensen kiezen voor een Apple computer:

Als Apple zoals iedereen was, dan zag hun marketing strategie er zo uit,

We make great computers. They’re user friendly. Want to buy one? …

 

Dit is hoe Apple echt communiceert,

Everything we do, we believe in challenging the status quo, we believe in thinking differently. The way we challenge the status quo is by making our products beautifully designed, simple to use, and user friendly. We just happen to make great computers. Want to buy one?”

 

Je ziet een duidelijk verschil. The golden circle is dus een goede strategie om een helder beeld te scheppen voor jezelf en voor je klanten. Het allerbelangrijkste is om te weten waarom je iets doet. De potentiële klant wil niet dat de focus ligt op winst maken, maar op het afleveren van een goed product/dienst.

 

Een ander voorbeeld is Lipton Ice Tea:

Bij Lipton Ice Tea willen we elke dag meer inspirerend maken voor iedereen, we voegen echte verfrissing toe bij echte momenten in het echte leven. Gesponserd door de zon. En zeg nou eerlijk, zou de wereld geen betere plaats zijn als we allemaal ‘on the brightside’  zouden leven.

 

We merken in de praktijk dat bedrijven ‘Why’ het moeilijkste vinden. Daarom helpen we daar vaak bij. We zoeken daarbij naar het DNA van je organisatie. Geen moeilijke plannen, maar in een dagdeel hebben we alles op papier.

 

 

 

Wil je meer weten over The Golden Circle en hoe dWZO deze toepast in de merkontwikkeling, animatie of design.

 

Neem dan contact met ons op!

Reacties

Reacties van 461 tot 465:

buy kamagra 100 mg oral jelly schreef op 28-03-2018, 04:18:
kamagra forum 2014
<a href="http://kamagradxt.com/">kamagra gel opinie forum</a>
come si usa kamagra oral jelly
<a href="http://kamagradxt.com/">http://kamagradxt.com/</a>
kamagra now reviews


kamagra oral jelly in india schreef op 28-03-2018, 03:38:
the sleep store kamagra
<a href="http://kamagradxt.com/">http://kamagradxt.com/</a>
kamagra use
<a href="http://kamagradxt.com/">kamagra 100mg tablets for sale in used cars</a>
kamagra oral jelly review


Saviddebra schreef op 25-03-2018, 00:20:
Hello! I've been following your weblog for a long time now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Kingwood Texas! Just wanted to say keep up the excellent work!
<a href=https://cialisforyou.com>cialis generique</a>
<a href=https://cialisworld.com>Cialis 10 mg Price</a>

<a href=https://genericcialisonline2018.com>cialis 200 dollar savings card</a>

<a href=https://genericcialisonline2018.com>cialis online</a>

cialis tablets australiatadalafil 20 mg generika preisvergleichdiscount cialistadalafil 10 mgcialis tablets <a href=https://cialiszxc.com>Cialis 5 mg</a>
<a href=https://buyrealcialisonline.com>cialis 20 mg coupons</a>
<a href=https://cialisforyou.com>cialis for sale</a>

https://genericcialisonline2018.com/ buy cialis online
https://cialisforyou.com/ buy cialis online
https://buycialisgenericzs.com/ cialis prices]
https://cialisworld.com/ cialis prices]
https://cialiszxc.com/ Online pharmacy in usa
https://buyrealcialisonline.com/ pharmacy in usa
https://buycialiszsx.com/ buy cialis online


buy cialis online schreef op 23-03-2018, 06:02:

If you would like to improve your know-how just keep visiting this site and be updated with the hottest news update posted here.


but cialis schreef op 22-03-2018, 14:37:

Every weekend i used to go to see this web site, because i want enjoyment, for the reason that this this website conations in fact nice funny information too.


Vorige Volgende

Typ hier jouw bericht:


Naam*
E-mailadres*
Je bericht*
Neem de code over* Captcha
Velden met een * zijn verplicht!