De toegevoegde waarde van communicatie

the Golden Circle

 

Waarom zijn sommige organisaties wel succesvol en anderen niet? In het model 'The Golden Circle' (ook wel 'Start with why') gaat Simon Sinek uit van drie niveaus waarop organisaties en mensen opereren: wat je doet, hoe je het doet en waarom je het doet.

 

 

Hoe werkt het?

Why: Weinig organisaties weten ‘waarom’ ze doen wat ze doen. ‘Waarom’ gaat niet om geld verdienen maken. Dat is een resultaat. Hier gaat het om een doel, een reden of een geloof. Het is de reden waarom je organisatie bestaat.

 

Bij dWZO is dat:  

Wij geloven in de kracht van illustratie en vormgeving, tegenwoordig is alles visueel. Wij gaan tot het uiterste om deze zichtbaarheid te creëren voor onze klanten. Daar ligt onze passie.

 

How: Sommige organisaties weten hoe ze het doen. Dit zijn de aspecten die hen speciaal maken, de USP, wat hen onderscheid van de concurrent.

 

Door illustraties en vormgeving te gebruiken voegen we waarde toe aan de communicatie van bedrijven en organisaties.

 

What: Iedere organisatie weet wat hij doet, dit zijn de producten die hij verkoopt of de diensten die hij levert.

 

We maken bedrijven niet alleen zichtbaar maar laten ze weer communiceren met hun doelgroep.

 

Kortgezegd,

De toegevoegde waarde van communicatie.

 

Veel bedrijven werken van buiten naar binnen. Eigenlijk is het de bedoeling dat je van binnen naar buiten werkt. Het belangrijkste is Waarom je doet wat je doet. Voor een consument is het belangrijk waarom je iets doet, waarom heb je een bedrijf of dat specifieke product? Wat is het doel ervan?, Hoe doe je het? Denk hierbij aan je USP, wat maakt jou speciaal. Wat maak je, verkoop je of bied je aan.

 

Een mooi voorbeeld van zijn visie is het antwoord op de vraag waarom mensen kiezen voor een Apple computer:

Als Apple zoals iedereen was, dan zag hun marketing strategie er zo uit,

We make great computers. They’re user friendly. Want to buy one? …

 

Dit is hoe Apple echt communiceert,

Everything we do, we believe in challenging the status quo, we believe in thinking differently. The way we challenge the status quo is by making our products beautifully designed, simple to use, and user friendly. We just happen to make great computers. Want to buy one?”

 

Je ziet een duidelijk verschil. The golden circle is dus een goede strategie om een helder beeld te scheppen voor jezelf en voor je klanten. Het allerbelangrijkste is om te weten waarom je iets doet. De potentiële klant wil niet dat de focus ligt op winst maken, maar op het afleveren van een goed product/dienst.

 

Een ander voorbeeld is Lipton Ice Tea:

Bij Lipton Ice Tea willen we elke dag meer inspirerend maken voor iedereen, we voegen echte verfrissing toe bij echte momenten in het echte leven. Gesponserd door de zon. En zeg nou eerlijk, zou de wereld geen betere plaats zijn als we allemaal ‘on the brightside’  zouden leven.

 

We merken in de praktijk dat bedrijven ‘Why’ het moeilijkste vinden. Daarom helpen we daar vaak bij. We zoeken daarbij naar het DNA van je organisatie. Geen moeilijke plannen, maar in een dagdeel hebben we alles op papier.

 

 

 

Wil je meer weten over The Golden Circle en hoe dWZO deze toepast in de merkontwikkeling, animatie of design.

 

Neem dan contact met ons op!

Reacties

Reacties van 376 tot 380:

Billyseasy schreef op 27-05-2018, 19:57:
how safe is it to order viagra online
<a href="http://viagranbdnr.com/#">viagra without doctor</a>
viagra deutschland online kaufen
<a href=http://viagranbdnr.com/#>viagra without a prior doctor prescription</a>
buy viagra dapoxetine online
<a href="http://canadamdonlineget.com/#">canadian pharmacies online</a>
como comprar o generico do viagra
<a href=http://canadamdonlineget.com/#>best canadian mail order pharmacies</a>
viagra generico vendas


WilliamSam schreef op 26-05-2018, 03:29:
100 mg viagra price
<a href="http://viagranbdnr.com/#">viagra without prescription</a>
who should take viagra 100mg
<a href=http://viagranbdnr.com/#>viagra without prescription</a>
generic viagra super active sildenafil 100 mg
<a href="http://canadamdonlineget.com/#">legitimate canadian mail order pharmacies</a>
pills comparable to viagra
<a href=http://canadamdonlineget.com/#>canadian pharmacies online</a>
viagra price at walgreens


WilliamSob schreef op 25-05-2018, 20:51:
online viagra cialis levitra
<a href="http://canadamdonlineget.com/#">canada pharmacies online prescriptions</a>
dosage for viagra 100mg
<a href=http://canadamdonlineget.com/#>canadian pharmacies online prescriptions</a>
sildenafil 100mg kaufen
<a href="http://viagradcvy.com/#">viagra without doctor prescription</a>
when will viagra be available as a generic drug
<a href=http://viagradcvy.com/#>viagra without doctor prescription</a>
is 100mg of viagra too much


WilliamSam schreef op 25-05-2018, 15:09:
how do i get rid of viagra spam
<a href="http://viagranbdnr.com/#">viagra without a doctor prescription usa</a>
best viagra tablets in india
<a href=http://viagranbdnr.com/#>viagra without a doctor prescription usa</a>
viagra prices at costco
<a href="http://canadamdonlineget.com/#">aarp recommended canadian pharmacies</a>
generico viagra onde comprar
<a href=http://canadamdonlineget.com/#>canadian pharmacies online</a>
buy cialis and viagra


Steviedrike schreef op 25-05-2018, 15:07:
erofast sildenafil 50 mg - como comprar
<a href="http://viagranbdnr.com/#">viagra without a prior doctor prescription</a>
viagra 50mg prix pharmacie
<a href=http://viagranbdnr.com/#>viagra without a doctors prescription</a>
can you buy viagra in tijuana
<a href="http://canadamdonlineget.com/#">canadian pharmacies that ship to the us</a>
does 25 mg viagra work
<a href=http://canadamdonlineget.com/#>canadian pharmacies online prescriptions</a>
generic soft viagra online


Vorige Volgende

Typ hier jouw bericht:


Naam*
E-mailadres*
Je bericht*
Neem de code over* Captcha
Velden met een * zijn verplicht!