De toegevoegde waarde van communicatie

the Golden Circle

 

Waarom zijn sommige organisaties wel succesvol en anderen niet? In het model 'The Golden Circle' (ook wel 'Start with why') gaat Simon Sinek uit van drie niveaus waarop organisaties en mensen opereren: wat je doet, hoe je het doet en waarom je het doet.

 

 

Hoe werkt het?

Why: Weinig organisaties weten ‘waarom’ ze doen wat ze doen. ‘Waarom’ gaat niet om geld verdienen maken. Dat is een resultaat. Hier gaat het om een doel, een reden of een geloof. Het is de reden waarom je organisatie bestaat.

 

Bij dWZO is dat:  

Wij geloven in de kracht van illustratie en vormgeving, tegenwoordig is alles visueel. Wij gaan tot het uiterste om deze zichtbaarheid te creëren voor onze klanten. Daar ligt onze passie.

 

How: Sommige organisaties weten hoe ze het doen. Dit zijn de aspecten die hen speciaal maken, de USP, wat hen onderscheid van de concurrent.

 

Door illustraties en vormgeving te gebruiken voegen we waarde toe aan de communicatie van bedrijven en organisaties.

 

What: Iedere organisatie weet wat hij doet, dit zijn de producten die hij verkoopt of de diensten die hij levert.

 

We maken bedrijven niet alleen zichtbaar maar laten ze weer communiceren met hun doelgroep.

 

Kortgezegd,

De toegevoegde waarde van communicatie.

 

Veel bedrijven werken van buiten naar binnen. Eigenlijk is het de bedoeling dat je van binnen naar buiten werkt. Het belangrijkste is Waarom je doet wat je doet. Voor een consument is het belangrijk waarom je iets doet, waarom heb je een bedrijf of dat specifieke product? Wat is het doel ervan?, Hoe doe je het? Denk hierbij aan je USP, wat maakt jou speciaal. Wat maak je, verkoop je of bied je aan.

 

Een mooi voorbeeld van zijn visie is het antwoord op de vraag waarom mensen kiezen voor een Apple computer:

Als Apple zoals iedereen was, dan zag hun marketing strategie er zo uit,

We make great computers. They’re user friendly. Want to buy one? …

 

Dit is hoe Apple echt communiceert,

Everything we do, we believe in challenging the status quo, we believe in thinking differently. The way we challenge the status quo is by making our products beautifully designed, simple to use, and user friendly. We just happen to make great computers. Want to buy one?”

 

Je ziet een duidelijk verschil. The golden circle is dus een goede strategie om een helder beeld te scheppen voor jezelf en voor je klanten. Het allerbelangrijkste is om te weten waarom je iets doet. De potentiële klant wil niet dat de focus ligt op winst maken, maar op het afleveren van een goed product/dienst.

 

Een ander voorbeeld is Lipton Ice Tea:

Bij Lipton Ice Tea willen we elke dag meer inspirerend maken voor iedereen, we voegen echte verfrissing toe bij echte momenten in het echte leven. Gesponserd door de zon. En zeg nou eerlijk, zou de wereld geen betere plaats zijn als we allemaal ‘on the brightside’  zouden leven.

 

We merken in de praktijk dat bedrijven ‘Why’ het moeilijkste vinden. Daarom helpen we daar vaak bij. We zoeken daarbij naar het DNA van je organisatie. Geen moeilijke plannen, maar in een dagdeel hebben we alles op papier.

 

 

 

Wil je meer weten over The Golden Circle en hoe dWZO deze toepast in de merkontwikkeling, animatie of design.

 

Neem dan contact met ons op!

Reacties

Reacties van 321 tot 325:

Williamjaw schreef op 18-06-2018, 00:14:
efeitos colaterais viagra 25mg
<a href="http://viagranbdnr.com/#">viagra without a doctor prescription usa</a>
100 mg dose of viagra
<a href=http://viagranbdnr.com/#>viagra without a prior doctor prescription</a>
venta de viagra online argentina
<a href="http://canadamdonlineget.com/#">canadian pharmacies shipping to usa</a>
buy viagra new orleans
<a href=http://canadamdonlineget.com/#>canadian online pharmacies</a>
how old do you have to be to get prescribed viagra


JeffreyPax schreef op 17-06-2018, 22:32:
cialis 20 mg viagra 100mg
<a href="http://canadamdonlineget.com/#">canadian pharmacies that ship to the us</a>
viagra overdose 200mg
<a href=http://canadamdonlineget.com/#>online canadian pharmacies</a>
generic viagra best place to buy
<a href="http://viagradcvy.com/#">viagra without doctor prescription</a>
is it safe to take 100mg viagra
<a href=http://viagradcvy.com/#>viagra without prescription</a>
get genuine viagra


Jeremyzed schreef op 17-06-2018, 02:04:
can i buy viagra legally online
<a href="http://canadamdonlineget.com/#">canadian online pharmacies</a>
lerk sildenafil 100mg
<a href=http://canadamdonlineget.com/#>list of reputable canadian pharmacies</a>
order free viagra pills
<a href="http://viagradcvy.com/#">viagra without doctor</a>
pfizer viagra 100mg test
<a href=http://viagradcvy.com/#>viagra without a doctors prescription</a>
compare viagra prices at major pharmacies


ThomasHeild schreef op 16-06-2018, 15:42:
es segura la viagra generica
<a href="http://viagranbdnr.com/#">viagra without doctor prescription</a>
online pharmacy cheap viagra
<a href=http://viagranbdnr.com/#>viagra without a doctor prescription</a>
viagra 100mg cena
<a href="http://canadamdonlineget.com/#">aarp recommended canadian pharmacies</a>
buy viagra online cheap no prescription
<a href=http://canadamdonlineget.com/#>best canadian mail order pharmacies</a>
sildenafil plus 100 mg


Edwardbet schreef op 16-06-2018, 15:32:
what to say to dr to get viagra
<a href="http://viagranbdnr.com/#">viagra without a doctor prescription</a>
get prescribed viagra
<a href=http://viagranbdnr.com/#>viagra without a doctor prescription</a>
viagra sale boots pharmacy
<a href="http://canadamdonlineget.com/#">canadian pharmacies online</a>
buy viagra no prescription canada
<a href=http://canadamdonlineget.com/#>canadian pharmacies online</a>
can i get viagra over the counter


Vorige Volgende

Typ hier jouw bericht:


Naam*
E-mailadres*
Je bericht*
Neem de code over* Captcha
Velden met een * zijn verplicht!