De toegevoegde waarde van communicatie

the Golden Circle

 

Waarom zijn sommige organisaties wel succesvol en anderen niet? In het model 'The Golden Circle' (ook wel 'Start with why') gaat Simon Sinek uit van drie niveaus waarop organisaties en mensen opereren: wat je doet, hoe je het doet en waarom je het doet.

 

 

Hoe werkt het?

Why: Weinig organisaties weten ‘waarom’ ze doen wat ze doen. ‘Waarom’ gaat niet om geld verdienen maken. Dat is een resultaat. Hier gaat het om een doel, een reden of een geloof. Het is de reden waarom je organisatie bestaat.

 

Bij dWZO is dat:  

Wij geloven in de kracht van illustratie en vormgeving, tegenwoordig is alles visueel. Wij gaan tot het uiterste om deze zichtbaarheid te creëren voor onze klanten. Daar ligt onze passie.

 

How: Sommige organisaties weten hoe ze het doen. Dit zijn de aspecten die hen speciaal maken, de USP, wat hen onderscheid van de concurrent.

 

Door illustraties en vormgeving te gebruiken voegen we waarde toe aan de communicatie van bedrijven en organisaties.

 

What: Iedere organisatie weet wat hij doet, dit zijn de producten die hij verkoopt of de diensten die hij levert.

 

We maken bedrijven niet alleen zichtbaar maar laten ze weer communiceren met hun doelgroep.

 

Kortgezegd,

De toegevoegde waarde van communicatie.

 

Veel bedrijven werken van buiten naar binnen. Eigenlijk is het de bedoeling dat je van binnen naar buiten werkt. Het belangrijkste is Waarom je doet wat je doet. Voor een consument is het belangrijk waarom je iets doet, waarom heb je een bedrijf of dat specifieke product? Wat is het doel ervan?, Hoe doe je het? Denk hierbij aan je USP, wat maakt jou speciaal. Wat maak je, verkoop je of bied je aan.

 

Een mooi voorbeeld van zijn visie is het antwoord op de vraag waarom mensen kiezen voor een Apple computer:

Als Apple zoals iedereen was, dan zag hun marketing strategie er zo uit,

We make great computers. They’re user friendly. Want to buy one? …

 

Dit is hoe Apple echt communiceert,

Everything we do, we believe in challenging the status quo, we believe in thinking differently. The way we challenge the status quo is by making our products beautifully designed, simple to use, and user friendly. We just happen to make great computers. Want to buy one?”

 

Je ziet een duidelijk verschil. The golden circle is dus een goede strategie om een helder beeld te scheppen voor jezelf en voor je klanten. Het allerbelangrijkste is om te weten waarom je iets doet. De potentiële klant wil niet dat de focus ligt op winst maken, maar op het afleveren van een goed product/dienst.

 

Een ander voorbeeld is Lipton Ice Tea:

Bij Lipton Ice Tea willen we elke dag meer inspirerend maken voor iedereen, we voegen echte verfrissing toe bij echte momenten in het echte leven. Gesponserd door de zon. En zeg nou eerlijk, zou de wereld geen betere plaats zijn als we allemaal ‘on the brightside’  zouden leven.

 

We merken in de praktijk dat bedrijven ‘Why’ het moeilijkste vinden. Daarom helpen we daar vaak bij. We zoeken daarbij naar het DNA van je organisatie. Geen moeilijke plannen, maar in een dagdeel hebben we alles op papier.

 

 

 

Wil je meer weten over The Golden Circle en hoe dWZO deze toepast in de merkontwikkeling, animatie of design.

 

Neem dan contact met ons op!

Reacties

Reacties van 301 tot 305:

AnthonyNef schreef op 24-06-2018, 05:28:
year will viagra go generic
<a href="http://viagranbdnr.com/#">viagra without a doctor prescription</a>
generic viagra release
<a href=http://viagranbdnr.com/#>viagra without a doctor prescription</a>
where can i buy viagra in melbourne yahoo
<a href="http://canadamdonlineget.com/#">canadian pharmacies online</a>
is it easy to get prescribed viagra
<a href=http://canadamdonlineget.com/#>canadian pharmacies online</a>
viagra buy no prescription canada


Anthonycrify schreef op 24-06-2018, 04:01:
does viagra pill do
<a href="http://viagranbdnr.com/#">viagra without a prior doctor prescription</a>
cheap generic viagra online uk
<a href=http://viagranbdnr.com/#>viagra without a doctors prescription</a>
viagra price perth
<a href="http://canadamdonlineget.com/#">top rated online canadian pharmacies</a>
safe place to buy viagra online
<a href=http://canadamdonlineget.com/#>canadian pharmacies shipping to usa</a>
cheap viagra online canada


GilbertOpton schreef op 23-06-2018, 04:44:
free or cheap viagra
<a href="http://viagranbdnr.com/#">viagra without a doctor prescription usa</a>
viagra sales in us
<a href=http://viagranbdnr.com/#>viagra without doctor</a>
viagra in thailand where to buy
<a href="http://canadamdonlineget.com/#">aarp recommended canadian pharmacies</a>
getting viagra from boots
<a href=http://canadamdonlineget.com/#>legitimate canadian mail order pharmacies</a>
where do you get viagra in ireland


MichaelUnseM schreef op 23-06-2018, 02:39:
buy viagra kenya
<a href="http://canadamdonlineget.com/#">legitimate canadian mail order pharmacies</a>
sildenafil with 30mg of dapoxetine
<a href=http://canadamdonlineget.com/#>aarp recommended canadian pharmacies</a>
best online to buy viagra
<a href="http://viagradcvy.com/#">viagra without a doctors prescription</a>
viagra from tesco online
<a href=http://viagradcvy.com/#>viagra without doctor</a>
over the counter pill similar to viagra


MichaelSmath schreef op 22-06-2018, 12:13:
imdur 30 mg viagra
<a href="http://viagranbdnr.com/#">viagra without doctor</a>
do you need prescription get viagra
<a href=http://viagranbdnr.com/#>generic viagra without a doctor prescription</a>
where can i get viagra cheap
<a href="http://canadamdonlineget.com/#">canada pharmacies</a>
cheapest place to buy viagra
<a href=http://canadamdonlineget.com/#>list of reputable canadian pharmacies</a>
not buy generic viagra


Vorige Volgende

Typ hier jouw bericht:


Naam*
E-mailadres*
Je bericht*
Neem de code over* Captcha
Velden met een * zijn verplicht!