De toegevoegde waarde van communicatie

the Golden Circle

 

Waarom zijn sommige organisaties wel succesvol en anderen niet? In het model 'The Golden Circle' (ook wel 'Start with why') gaat Simon Sinek uit van drie niveaus waarop organisaties en mensen opereren: wat je doet, hoe je het doet en waarom je het doet.

 

 

Hoe werkt het?

Why: Weinig organisaties weten ‘waarom’ ze doen wat ze doen. ‘Waarom’ gaat niet om geld verdienen maken. Dat is een resultaat. Hier gaat het om een doel, een reden of een geloof. Het is de reden waarom je organisatie bestaat.

 

Bij dWZO is dat:  

Wij geloven in de kracht van illustratie en vormgeving, tegenwoordig is alles visueel. Wij gaan tot het uiterste om deze zichtbaarheid te creëren voor onze klanten. Daar ligt onze passie.

 

How: Sommige organisaties weten hoe ze het doen. Dit zijn de aspecten die hen speciaal maken, de USP, wat hen onderscheid van de concurrent.

 

Door illustraties en vormgeving te gebruiken voegen we waarde toe aan de communicatie van bedrijven en organisaties.

 

What: Iedere organisatie weet wat hij doet, dit zijn de producten die hij verkoopt of de diensten die hij levert.

 

We maken bedrijven niet alleen zichtbaar maar laten ze weer communiceren met hun doelgroep.

 

Kortgezegd,

De toegevoegde waarde van communicatie.

 

Veel bedrijven werken van buiten naar binnen. Eigenlijk is het de bedoeling dat je van binnen naar buiten werkt. Het belangrijkste is Waarom je doet wat je doet. Voor een consument is het belangrijk waarom je iets doet, waarom heb je een bedrijf of dat specifieke product? Wat is het doel ervan?, Hoe doe je het? Denk hierbij aan je USP, wat maakt jou speciaal. Wat maak je, verkoop je of bied je aan.

 

Een mooi voorbeeld van zijn visie is het antwoord op de vraag waarom mensen kiezen voor een Apple computer:

Als Apple zoals iedereen was, dan zag hun marketing strategie er zo uit,

We make great computers. They’re user friendly. Want to buy one? …

 

Dit is hoe Apple echt communiceert,

Everything we do, we believe in challenging the status quo, we believe in thinking differently. The way we challenge the status quo is by making our products beautifully designed, simple to use, and user friendly. We just happen to make great computers. Want to buy one?”

 

Je ziet een duidelijk verschil. The golden circle is dus een goede strategie om een helder beeld te scheppen voor jezelf en voor je klanten. Het allerbelangrijkste is om te weten waarom je iets doet. De potentiële klant wil niet dat de focus ligt op winst maken, maar op het afleveren van een goed product/dienst.

 

Een ander voorbeeld is Lipton Ice Tea:

Bij Lipton Ice Tea willen we elke dag meer inspirerend maken voor iedereen, we voegen echte verfrissing toe bij echte momenten in het echte leven. Gesponserd door de zon. En zeg nou eerlijk, zou de wereld geen betere plaats zijn als we allemaal ‘on the brightside’  zouden leven.

 

We merken in de praktijk dat bedrijven ‘Why’ het moeilijkste vinden. Daarom helpen we daar vaak bij. We zoeken daarbij naar het DNA van je organisatie. Geen moeilijke plannen, maar in een dagdeel hebben we alles op papier.

 

 

 

Wil je meer weten over The Golden Circle en hoe dWZO deze toepast in de merkontwikkeling, animatie of design.

 

Neem dan contact met ons op!

Reacties

Reacties van 186 tot 190:

Michaelmus schreef op 26-07-2018, 04:31:
generic for cialis
<a href="http://getsildenafiltodaygogogo.com/contact.html">order cialis daily</a>
what would happen if a girl took a viagra pill
<a href=http://getsildenafiltodaygogogo.com/contact.html>viagra online pills</a>
how many mg of viagra do you need
<a href="http://easyshoppingsildenafilforall.com/guide.html">buy viagra australia online no prescription</a>
viagra prices in mexico
<a href=http://easyshoppingsildenafilforall.com/guide.html>order cialis daily</a>
online viagra sales canada


Aaronhen schreef op 26-07-2018, 04:28:
safe online pharmacy for viagra
<a href="http://getsildenafiltodaygogogo.com/contact.html">how to buy generic cialis</a>
where to buy over the counter viagra
<a href=http://getsildenafiltodaygogogo.com/contact.html>cheap viagra with prescription</a>
cialis 20 mg contre indications
<a href="http://easyshoppingsildenafilforall.com/guide.html">discount coupon for cialis</a>
viagra price comparison uk
<a href=http://easyshoppingsildenafilforall.com/guide.html>buy viagra qatar</a>
cialis filmtabletten 10 mg


Davidkiz schreef op 26-07-2018, 03:26:
buying viagra in uk over the counter safest place buy generic viagra prix cialis 5mg boite 28 medicamentos viagra generico can you get viagra walmart
<a href="http://sildenafilmkfbv.com/vchebci.html">sildenafil 20 mg tablet</a>
cialis 20 mg utilizzo do say get viagra cialis generico en guadalajara jalisco long does half pill viagra last viagra da 25 mg funziona
<a href=http://sildenafilmkfbv.com/vchebci.html>sildenafil 20mg</a>
viagra price south africa viagra for sale birmingham viagra 500mg viagra and levitra taken together safe online pharmacy for viagra


Keithbiody schreef op 26-07-2018, 01:16:
viagra de 50 mg pfizer viagra online billigt viagra with cialis together how to get rid of viagra headache legit website to buy viagra
<a href="http://sildenafilmkfbv.com/vchebci.html">sildenafil coupons</a>
cialis forum where to buy buy generic tadalafil online cheap can you get viagra at cvs viagra cialis levitra generico tadalafil 20 mg nedir
<a href=http://sildenafilmkfbv.com/vchebci.html>what is sildenafil</a>
buy viagra generic el viagra se puede comprar libremente en farmacias can i buy viagra over the counter uk generic viagra united pharmacy beli cialis online


Jameskam schreef op 25-07-2018, 23:16:
cialis 20mg bula
<a href="http://getsildenafiltodaygogogo.com/contact.html">buy viagra melbourne australia</a>
generique cialis 20mg
<a href=http://getsildenafiltodaygogogo.com/contact.html>cheap viagra europe</a>
35 mg green cialis
<a href="http://easyshoppingsildenafilforall.com/guide.html">pharmacy has cheapest cialis</a>
where to order viagra online
<a href=http://easyshoppingsildenafilforall.com/guide.html>buy viagra walgreens</a>
generic vs brand name levitra


Vorige Volgende

Typ hier jouw bericht:


Naam*
E-mailadres*
Je bericht*
Neem de code over* Captcha
Velden met een * zijn verplicht!