De toegevoegde waarde van communicatie

spir-id: network for open-minded people

Spir-id is een netwerk, de naam zegt het al; het netwerk geeft je inspiratie. Spir-id is voor mensen die ervoor open staan om eens anders tegen de wereld aan te kijken en anders te denken.

 

Uitnodigingen Spir-id

De vraag

Spir-id vroeg dWZO om mee te denken om een nieuw netwerk te vormen en  daarbij een logo,

een huisstijl / identiteit een website en de uitnodiging kaarten te creëren.

 

De reden

De oprichters van Spir-id zijn alle drie ondernemers die veel netwerken bezoeken. Ze hadden behoefte aan een ander soort netwerk waar een hele goede spreker aanwezig was. Dit is eigenlijk ontstaan omdat als je veel naar netwerken gaat in Zeeland je vaak dezelfde spreker tegenkomt. De oprichters wilden graag een kort en krachtig netwerk, kwalitatief in plaats van kwantitatief en in minder tijd meer resultaat.

 

De aanpak

Allereerst moest er natuurlijk een naam bedacht worden. We wisten dat we niks met Zeeuws of Zeeland wilden doen, er bestaan immers al genoeg netwerken met deze woorden erin verwerkt. We wilden een echt uniek netwerk. dWZO heeft toen het concept van ‘open minded people’ bedacht. Het concept voor ‘open minded people’ wil zeggen, anders kijken, anders denken, anders voelen zodat je even uit het bestaande patroon gaat en met een ander perspectief gaat kijken. We wilden het concept doorvoeren in het logo maar ook in de sprekers en vormentaal, kortom anders dan anders.

 

Het systeem

Spir-id heeft een slim systeem bedacht. De hoofdsponsors betalen in principe de spreker en de middag, in ruil daarvoor krijgt ieder tien gepersonaliseerde kaarten.

De hoofdsponsors kunnen zo hun klanten een cadeautje geven en trakteren op een enerverende middag. Zo heeft elke sponsor op de kaart zijn naam staan, zodat de ontvanger altijd ziet van wie hij dit leuke event aangeboden krijgt. Binnenin de kaart staat een unieke inlogcode, door de code in te voeren op de website is de kaart geactiveerd. Zo weet de organisatie wat de opkomst is.

Uitnodiging Harry Piekema Spir-id

Uitnodiging Mathieu Weggeman Spir-id

Logo

De mens staat centraal, zowel de spreker als de mensen die op het netwerk komen. Het open mind gevoel hebben we letterlijk vertaald door het hoofd in het logo open te maken. Daarnaast hebben we voor het logo een vriendelijke en open typografie gekozen, maar toch anders dan alle andere letter families.

 

Vormentaal / identiteit

Uit het logo is de vormentaal / identiteit ontstaan, de zachte vriendelijke ronde vormen nodigen uit. We hebben gekozen voor de kleuren oranje, deze staat voor communicatie, en blauw voor zakelijkheid.

 

Iconen

We hebben een zestal iconen ontwikkeld ter versterking van de vormentaal. Waarbij de eerste drie de USP’s* van het netwerk belichten. De iconen worden gehanteerd op de website, de kaarten, de brochure en het correspondentiemateriaal.

  • Sprekers

  • Partners

  • Exclusief

  • Info

  • Inloggen

  • Contact

*USP: Unique Selling Point

 

Website

Op de website is de vormentaal / look & feel doorvertaald. Daarnaast is gebruik gemaakt van een aparte navigatie. Het menu bestaat uit de iconen, door over de iconen te bewegen wordt de tekst zichtbaar.

 

 

 

 

Iconen Spir-id

 

Uitnodiging kaarten

We hebben gekozen voor een tweeluik, daardoor kun je de kaart op je bureau neerzetten met de cover naar voren. Op de cover staan de belangrijkste gegevens: de datum, de spreker, het thema en door wie de kaart is aangeboden. Daarnaast staat een grote illustratie. De illustratie is een weergave van het thema of onderwerp. Wij kiezen bewust voor een illustratie in plaats van een foto.

Uitnodiging Spir-id

Uitnodiging Spir-id

Binnenin de kaart

In de binnenkant vind je een cv van de spreker inclusief wat informatie over het thema wat de spreker gaat behandelen. Op de rechter pagina bevindt zich een afscheurstrook, dit is het entree bewijs. Deze kun je in de binnenzak van je colbertje steken waar nogmaals tijd, plaats, datum, sponsor en unieke inlogcode vermeld staan. Op de achterkant van de kaart staan alle hoofdsponsors.

 

 

Wil je ook waarde toevoegen aan je communicatie?

Stuur een bericht en maak contact!

 

Mijn naam is:
Bedrijfsnaam:
E-mailadres:*
Telefoon:*
Ik wil meer weten over:
Ik ben geen robot:*
Captcha