De toegevoegde waarde van communicatie

Stedelijke Scholengemeenschap De Rede

Onderwijs en communicatie

Het is vreemd hoe statisch sommige scholen met hun leerlingen communiceren. Veel tekst en weinig beeld. Terwijl we toch de meeste jongelui met een schermpje voor de neus voorbij zien lopen, fietsen of skaten.

 

Stedelijke Scholengemeenschap De Rede stak de hand in eigen boezem: Die website? Dat kan beter! dWZO heeft De Rede geholpen met het inzichtelijk maken van de behoeften van de doelgroepen: de leerlingen en hun ouders. We hebben een onderzoek uitgevoerd en het bleek dat mensen vaak niet het antwoord op hun vraag kunnen vinden. Het zit 'em in de kleine dingen, maar daarom niet minder cruciaal. De school praat bijvoorbeeld over 'de activiteit', terwijl een ouder informatie zoekt over de aankomende 'schoolreis'. Ze bedoelen hetzelfde maar ze noemen het anders.

 

Kijk voor meer voorbeelden van communicatie in het onderwijs bij Entree opleidingen, Talent in Zicht of ToneTime.

 

 

 

Hoe denkt een leerling?

Denken leerlingen nog wel? Ze zijn vooral bezig met zelf content maken. En dat gaat verder dan Twitter (oja, dat was vroeger) en Facebook (dat is voor oude mensen). Vloggen doen we allang niet meer op Youtube maar op Musical.ly en Twitch en we twitteren met beeld op Instagram en Snapchat.

 

Kiezen voor De Rede

Wat wil een groep 8-leerling eigenlijk weten van een school? Waarop wordt een keuze voor een school gebaseerd? Dat heeft dWZO onderzocht! Het moet een leuke school zijn, hoe zien die leraren er uit en hebben ze leuke activiteiten. Dat was het wel zo'n beetje.

 

Nou, dat hebben we voor ze in leuke filmpjes gegoten die ze kunnen bekijken op de website www.kiezenvoorderede.nl.

 

Klinkt eenvoudig, maar als je precies wilt weten hoe de vork in de steel zit, kunnen we beter even een afspraak maken.

 

Filmpjes

dWZO maakt natuurlijk niet zomaar een filmpje. Daar denken we eerst goed over na. We maken geen lange algemene film, maar maken korte specifieke en doelgerichte filmpjes. Want als iemand geïnteresseerd is in kunst, heeft hij of zij waarschijnlijk geen interesse in techniek. En als je gymnasium aankan, heb je geen behoefte aan informatie over het VMBO. Specialiseren, dus!

Leerlingen aan het woord

We wilden de leerlingen zoveel mogelijk zelf aan het woord laten. Laat ze zelf maar vertellen aan hun 'collega's' hoe leuk De Rede is. De docenten mochten wat aanvulling geven voor de gemoedsrust van de ouders.

 

 

​Visual storytelling

Wij helpen je graag je verhaal te vertellen.

Neem contact op met Sophie (onze specialist) 0115 689 888

of mail sophie@dewildezeeuw.nl

Wil je ook waarde toevoegen aan je communicatie?

Stuur een bericht en maak contact!

 

Mijn naam is:
Bedrijfsnaam:
E-mailadres:*
Telefoon:*
Ik wil meer weten over:
Ik ben geen robot:*
Captcha