De toegevoegde waarde van communicatie

 

Interactieve infographic

Een beeldverhaal met aanklikbare zones

Een interactieve infographic is een duurzame communicatieoplossing gecombineerd met eigentijdse online toegankelijkheid.

 

Complexe informatie?

Stel, u heeft een nieuw beleid ontwikkeld en u wilt deze complexe informatie overbrengen op uw medewerkers of cliënten. Vroeger stuurden we misschien een brief of hielden we een nieuwjaarstoespraak. Maar wat kunnen mensen na een maand nog na vertellen? Handelen medewerkers daarna ook écht volgens het nieuwe beleid, of is het na een paar weken business as usual?

 

Het MT kan een doordachte nieuwe visie bedenken, maar hoe krijg je het gedachtengoed over de bühne?

 

 

"Als je echt iets duurzaam wilt veranderen binnen de organisatie gelden net zo goed deze marketingwetten:

herhaling en betrokkenheid creëren door beleving en interactie."

Communicatie projectmatig aanpakken

Door een boodschap gefaseerd onder de aandacht te brengen spreiden we de informatie en de kosten. Het is mogelijk om op gezette tijden in beeld te komen bij de doelgroep, bijvoorbeeld verspreid over een of twee jaar. We werken samen aan een groei-document vol informatie over de organisatie. Interessant voor medewerkers, cliënten en stakeholders, maar ook voor nieuwe medewerkers en stagiaires.

Bannerblindheid

Met een interactieve infographic gaan we bannerblindheid te lijf. De interactieve infographic biedt niet alleen ruimte aan tekstdocumenten en pdfs, maar ook aan infographics, foto’s, video’s, animaties, geluidsfragmenten en, indien nodig, een afgeschermd gedeelte waar de echt vertrouwelijke stukken geplaatst kunnen worden.

De voordelen van een interactieve infographic

  • Gefaseerd communiceren van complexe (beleids-)informatie
  • Communicatie op maat, voor verschillende doelgroepen, binnen één document
  • Communiceren over een langere periode in plaats van alles in één keer
  • Effectief: informatie in kleine stukjes aangeboden, wordt beter onthouden
  • Informatie gevarieerd aanbieden voorkomt bannerblindheid
  • Informatie geschikt maken voor verschillende deel-doelgroepen binnen hetzelfde project
  • Werken aan een duurzaam groeidocument
  • Funfactor: leuk en leerzaam
  • Kan eenvoudig gekoppeld en uitgebreid worden met een interne (offline) campagne
  • Spreiding van de kosten

 

 

Binnenkort is het prototype gereed! Wil je een seintje als het zover is? Stuur dan even een berichtje.

 

 

Wil je meer info over een interactieve infographic voor jouw organisatie?

Neem dan direct contact op!

 

Mijn naam is:
Bedrijfsnaam:
E-mailadres:*
Telefoon:*
Ik wil meer weten over:
Ik ben geen robot:*
Captcha