De toegevoegde waarde van communicatie

Beleidsimplementatie

Beleidsimplementatie

De herziening van de beleidsvisie, veranderende wet- en regelgeving, fusies en cultuurverschillen... Beleidsmakers begrijpen dat een stuk tekst op het intranet zetten niet langer het gewenste resultaat zal opleveren. Om het nieuwe beleid succesvol te implementeren is er een stukje visualisatie nodig.

 

Bekijk de visuals van de Staat van Zeeland >

Beleidsimplementatie met dWZO

Beleidsimplementatie met dWZO begint op de werkvloer. We gaan eerst inventariseren hoe de medewerker er eigenlijk over denkt. Als we weten wat de behoeften zijn, dan kunnen we hier met communicatie naadloos op aansluiten.

 

Bekijk de case van Gemeente Schouwen-Duiveland >

Samen met HR of P&O

Samen met de werkgroep gaat dWZO aan de slag. Want er zijn binnen de organisatie vast al een boel initiatieven die zichtbaar gemaakt en communicatiekanalen die beter benut kunnen worden. Samen brengen we structuur aan in het geheel en rollen we het nieuwe beleid uit.

 

Bekijk de case van Zorggroep Ter Weel >

 

 

 

Interne campagne

Samen met de organisatie stellen we een communicatiekalender op. Dit geeft houvast en structuur in de communicatie over het beleid. Zorg ervoor dat de acties verdeeld worden over een bepaalde periode. Waardoor de medewerker (doelgroep) op gezette tijden in contact komt met de boodschap. Herhaling, gedoseerd informatie verstrekken en een herkenbare look & feel voor een duurzaam resultaat.

 

Bekijk de case van Woongoed >

 

M.A.S.T.

Beleidsimplementatie in vier stappen:

  1. Makkelijk: maak het makkelijk om mee te doen en biedt handelingsperspectief
  2. Aantrekkelijk: zorg dat het er leuk uitziet. Val op!
  3. Sociaal: dit is van iedereen, dus ook van jou.
  4. Tijd: de stok achter de deur. Zet die stip op de horizon. Verbindt er consequenties aan.

Beleidsimplementatie en -visualisatie?
Neem contact op met dWZO!