De toegevoegde waarde van communicatie

logo ontwikkeling

Jouw verhaal in één oogopslag

Een logo is belangrijker dan de meeste mensen denken. Het gaat verder dan alleen een beeldmerk of merknaam en vormt de basis voor de huisstijl of visuele identiteit van je organisatie. Een logo straalt uit wat de toegevoegde waarde is van de organisatie en spreekt je doelgroepen aan. Bij het ontwerpen van je logo houden we rekening met de wensen en ambities van de klant. Maar ook met de doelgroepen, de kenmerken van de markt en de plannen voor de toekomst. 



 

 

dWZO denkt verder dan alleen een mooi beeld. Wij ontwerpen krachtige en aansprekende logo’s die perfect passen bij je organisatie. De visie en kernwaarden die je organisatie wil uitstralen komen hier herkenbaar en symbolisch in terug.

Logo Ontwerp Alonzi

 

dWZO maakt van het logo een handelsmerk, een persoonlijke handtekening en uiteindelijk is het je visite-kaartje naar buiten. Ook als je er zelf niet bent. 



De eerste stap is het gesprek met de klant. De tweede stap is het typografisch en beeldonderzoek. Vervolgens zoeken we naar een bijpassende beeldtaal, deze voegen we samen met tekst. Hierna worden de ideeën die eruit komen met de hand uitgeschetst. Deze ambachtelijke methode wordt door ons in ere gehouden omdat wij als ontwerpers op deze manier meer gevoel krijgen met je organisatie of product. En dat zien onze opdrachtgevers aan het resultaat. Op deze manier ben je altijd verzekerd van een uniek, op maat gemaakt ontwerp. Je bent ervan verzekerd dat het logo opvalt, zodat je een onderscheidende positie in de markt kunt waarmaken.




Logo Kant

 

 

 

Logo Tractaatweg

Waarom is een logo belangrijk?

Een logo is het gezicht van je bedrijf, de eerste indruk die je maakt. Het briefpapier, het visitekaartjes en alle andere uitingen zijn in feite de jas die je als bedrijf aantrekt. Samen vormt dit geheel een indruk die je richting je doelgroepen maakt. Bij elkaar vormt dit je persoonlijkheid; ofwel je identiteit.

Er zijn ook bedrijven die “kant-en-klare” logo’s aanbieden. Hiervoor gebruiken ze een illustratie van een stockbureau, ze geven die een ander kleurtje, zetten uw naam in het logo en klaar is kees. Goedkoop? Ja. Origineel, tijdloos of doeltreffend? Nee.

Een onprofessioneel logo geeft je organisatie een amateuristische uitstraling. Een klant denkt daarom al snel dat uw producten of diensten ook geen kwaliteit hebben. Een goed logo zorgt voor de juiste klanten.

 “Mijn oude jas is ook nog prima,” horen we bedrijven wel eens zeggen. Maar als je een goede indruk op iemand wilt maken, trek je toch ook je beste pak aan? Geef je bedrijf het beste gezicht, voor de beste indruk.

Wil je meer weten over logo ontwikkeling? Neem dan contact met ons op!

 

 

Logo Kidscoach Louise

 

 

Logo Binkhorst LSA

Wat zijn de kenmerken van een goed logo?

• Een goed logo heeft onmiddellijk impact 


• Een goed logo is opvallend 


• Een goed logo is eenvoudig en herkenbaar 


• Een goed logo roept een positief beeld op 


• Een goed logo wordt gemakkelijk door anderen onthouden 


• Een goed logo is duidelijk in kleur en in zwart/wit 


• Een goed logo is ook in kleine(re) vorm goed zichtbaar (bv op pen of groot gebouw) • Een goed logo kan op zeer veel verschillende huisstijldragers worden gebruikt 


• Een goed logo vertaalt de visie en missie van uw organisatie 


• Medewerkers kennen en herkennen de waarden van uw bedrijfslogo

 

Wil je ook waarde toevoegen aan je communicatie?

Stuur een bericht en maak contact!

 

Mijn naam is:
Bedrijfsnaam:
E-mailadres:*
Telefoon:*
Ik wil meer weten over:
Ik ben geen robot:*
Captcha