De toegevoegde waarde van communicatie

hydrauvision 

 

Hydrauvision maakt hydraulische elementen voor verschillende sectoren zoals, infra, offshore en maritime. Het bedrijf omvat vijf divisies: Systems, Services, Components, Rental en Piping. Met vestigingen in Schoondijke, IJmuiden, Dordrecht, Yerseke en Gent.

 

 

De vraag & de reden

Hydrauvision is een industrieel bedrijf. Hydrauvision werkt internationaal, plaatsen veel advertenties in vakbladen en brochures, ook staan ze geregeld op beurzen.

Hydrauvision wil met de tijd meegaan. Ze hadden al een website, advertenties, brochures etc. maar wilden dit anders aanpakken, ze wilden iets nieuws maar wisten niet precies hoe.

 

De aanpak

dWZO is begonnen met een internet effect plan uit te voeren. Hiermee helpen we bedrijven en organisaties met focussen op het in kaart brengen van doelstellingen, structuur en inhoud van de communicatie uitingen. dWZO analyseert de organisatie, de doelstellingen en de doelgroepen. En adviseert over de strategie en het beheer. Zo heeft dWZO in kaart gebracht welke divisies er zijn, wat de kerntaken per divisie zijn, en een klantenbehoefte onderzoek uitgevoerd.

We zijn tot de conclusie gekomen dat Hydrauvision drie doelgroepen heeft: CEO’s (directeuren), inkopers en mensen op de werkvloer. Alle drie de doelgroepen willen anders geïnformeerd worden. Dit hebben we verder onderzocht waarna we een onafhankelijk adviesdocument hebben afgeleverd. 

Pictogrammen

Hydrauvision biedt verschillende producten en diensten aan. De laatste jaren is het bedrijf flink gegroeid en besefte Hydrauvision dat al deze producten en diensten duidelijker gepresenteerd moesten worden. Intern zijn ze gaan structureren. Om het verschil tussen de divisies en de communicatie naar buiten toe duidelijker te maken hebben we  5 pictogrammen ontwikkeld: Systems, Services, Components, Rental en Piping

Per divisie is er een visuele ondersteuning, nu staat er tekst boven maar ook zonder kan iedereen in welke taal dan ook de pictogrammen begrijpen. Ze zijn dus niet alleen visueel maar ook universeel. De pictogrammen komen terug op de website en in advertentiecampagnes.

 

 

Pictogrammen Hydrauvision

Advertenties

Advertenties in vakbladen zijn vaak onpersoonlijk. Gaandeweg kwamen we erachter dat de medewerkers veel vertrouwen hebben in het bedrijf, hier wilden we iets mee doen. In de advertentie heeft dWZO de mensen achter Hydrauvision laten zien. We hebben een aantal mensen geselecteerd. Uit verschillende niveaus van de organisatie en van verschillende locaties. De medewerkers hebben verteld waar hun passie ligt en waar ze aan hebben gewerkt. Omdat we dit bij verschillende vestigingen deden kreeg je verhalen van  verschillende sectoren waarin gewerkt wordt. Van deze verhalen maakte dWZO een advertentie voor in de vakbladen met een sterke foto om deze extra te laten opvallen.

Fotografie

Voor Hydrauvision maakte dWZO portretten van medewerkers in hun werk omgeving. Deze foto´s gebruiken we weer in diverse communicatie middelen zoals: op de website en in brochures. Doordat de portretten op locatie zijn geschoten en zoveel mogelijk geplaatst worden in advertenties en brochures ontstaat er herkenning.

Nieuwsbrief systeem

Daarnaast staat Hydrauvision ook veel op beurzen. Wij hebben een digitaal nieuwsbrief systeem opgezet. Zo kan Hydrauvision nieuwsbrieven en uitnodigingen versturen naar hun (potentiële) klanten. Dit kan goed van pas komen bij een beursbezoek.

Relatie geschenken

dWZO heeft twee verschillende verpakkingen ontworpen. Deze waren bedoeld om op te vullen met drop of bonbons en te schenken aan de relaties van Hydrauvision. De verpakkingen hebben een metallic look  en zien eruit als een container. Geheel in de stijl van het bedrijf. De box heeft een dubbele functie, als de inhoud op is kan deze gebruikt worden als pennenbakje. Zo blijft de doos het hele jaar op tafel staan en blijft Hydrauvision het hele jaar in beeld.

 

Wil je ook waarde toevoegen aan je communicatie?

Stuur een bericht en maak contact!

 

Mijn naam is:
Bedrijfsnaam:
E-mailadres:*
Telefoon:*
Ik wil meer weten over:
Ik ben geen robot:*
Captcha