De toegevoegde waarde van communicatie

huisstijl ontwikkeling & bewaking

 

Huisstijlontwikkeling

Een goede huisstijl draagt bij aan de herkenbaarheid van de organisatie en creëert onderscheidend vermogen en aandacht. Je maakt de kwaliteiten van de organisatie zichtbaar door middel van het symbolische logo, woordmerk, beeldmerk, de kleur, de typografie en karakteristieke vormen. Al deze factoren vormen samen de huisstijl. We noemen het ook wel vormentaal.

 

De kracht van een goede huisstijl ligt in de eenvoud en uniformiteit. Dit schept duidelijkheid en geeft een betrouwbare uitstraling aan de organisatie. Een goede huisstijl gaat verder dan een correspondentiepakket, denk bijvoorbeeld ook aan autobelettering, give-aways en nog veel meer. Bij de ontwikkeling van een huisstijl stellen we samen een huisstijlhandboek op. Hierin zijn de uitgangspunten van de huisstijl en de huisstijldragers vastgelegd.

 

Huisstijldragers

Alle uitingen waarbij gebruik gemaakt wordt van de huisstijl valt onder de noemer huisstijldrager. De basic huisstijldrager is het correspondentiepakket. Daarnaast zijn er vele huisstijldragers die in veel organisaties gebruikt worden.

De meest voorkomende huisstijldragers zijn:

 

- formulieren

- folders en brochures

- advertenties

- rapporten en jaarverslagen

- PowerPoint presentaties

- e-mail

- relatiegeschenken en beursmateriaal

- bedrijfskleding

- reclame-uitingen

- raam- of gevelbelettering

- autobelettering

 

 

Huisstijlbewaking

Een nieuwe huisstijl of identiteit is een flinke investering. Het is daarom belangrijk om de huisstijl te bewaken.. dWZO kan er voor zorgen dat je organisatie een hedendaagse, professionele uitstraling behoudt. Bovendien kost het je geen tijd en profiteer je van onze kennis en ervaring. Contacten en korte lijnen met producenten zorgen ervoor dat wij een goede prijs kunnen bieden. Laat het ons eens regelen.

Wij verrassen je met het resultaat.

Waarom is een huisstijl belangrijk? 

Bij het ontwerpen van een huisstijl is het erg belangrijk dat deze bij de identiteit van de organisatie past. De huisstijl wordt namelijk constant doorgevoerd. Je kunt ook wel zeggen dat een goede huisstijl niet alleen een vertegenwoordiger is, maar ook een versterking geeft aan de identiteit van een organisatie of bedrijf. Een huisstijl geeft dus ook een impressie naar buiten toe. Het publiek krijgt een beeld en zo krijg je op basis van je huisstijl een imago. Het  is tevens een goede manier om je te onderscheiden van de concurrentie.

Het biedt onderscheidend vermogen. Ook zorgt het voor een selectie, je trekt de medewerkers en klanten aan die bij je passen.

Je kan door middel van het gebruik van kleuren de mensen een handje helpen met een imago aan jou bedrijf te geven. Kleurgebruik is daarom ook erg belangrijk, onbewust of niet maar we zien een bepaalde emotie in een bepaalde kleur. Het laat een organisatie opvallen en bepaalde kernwaarden uitdrukken waar de doelgroep zich in kan herkennen

Wil je ook waarde toevoegen aan je communicatie?

Stuur een bericht en maak contact!

 

Mijn naam is:
Bedrijfsnaam:
E-mailadres:*
Telefoon:*
Ik wil meer weten over:
Ik ben geen robot:*
Captcha