De toegevoegde waarde van communicatie

Uitleganimatie

Als organisatie heb je een geheel eigen werkwijze en visie. Deze communiceren aan partners, potentiële klanten en investeerders is vaak een hele opgave. Een uitleganimatie kan hierbij het verschil maken.

 

Een uitleganimatie is een animatievideo waar je veel informatie op een korte en duidelijke manier kunt presenteren. De combinatie van beeld en geluid zorgt ervoor dat je de aandacht vasthoud, zo ziet jou doelgroep direct wat je te bieden hebt.

 

Wanneer je een duidelijke uitleg biedt laat je zien wat de bedoeling is en dat je over de benodigde kennis  beschikt, zo zorg je voor vertrouwen bij je publiek.                         

De consument koopt namelijk geen producten die hij niet begrijpt, juist door hen te informeren verkoop je het product, een uitleganimatie is daarvoor het ideale marketinginstrument!

Hoe helpt een uitleganimatie mijn organisatie?

De voordelen van een uitleganimatie:

  • Een uitleganimatie zorgt ervoor dat een verhaal beter onthouden wordt, het blijkt dat mensen beter onthouden wat ze zien dan wat ze bijvoorbeeld alleen lezen of horen.

  • Animatie houd de aandacht vast, bezoekers blijven langer op je website na het zien van een filmpje, dit zorgt voor de verhoging van je conversie.

  • Je kunt je uitleganimatie inzetten op verschillende kanalen, zoals internet of televisie. Ook worden video’s steeds vaker gedeeld op sociale media, vooral wanneer ze een interessant of herkenbaar verhaal vertellen.

 

Bekijk alle effecten van animatie

Maar, hoe ziet zo´n effectieve uitleganimatie eruit?

De eerste stap van een succesvolle uitleganimatie is het schrijven van een script. In een script vertaal je het idee voor je animatie op papier.

Je schrijft hierin hoe de omgeving eruit ziet, wat de karakters doen en wat ze zeggen.

 

 

7x langer website bezoek

Waar moet ik bij uitleganimatie rekening mee houden?

  • Houd het objectief:
    Leg op een objectieve manier uit hoe je product of dienst werkt. Natuurlijk wil je met je video meer omzet genereren maar een objectieve video zal beter gewaardeerd worden door je doelgroep.

 

  • Presenteer je informatie op een duidelijke manier:
    Het doel van een uitleganimatie is het presenteren van informatie, zorg er dus voor dat je video niet te ludiek wordt, zo blijft de boodschap helder voor je publiek.

 

  • Schets een probleemstelling:
    Je wilt graag dat je doelgroep jou product of dienst ziet als de perfecte oplossing. Begin daarom met een probleemstelling waar jou potentiële klant zich in herkent. Vertel bijvoorbeeld een verhaal met een personage dat hetzelfde probleem ervaart als je doelgroep, daarna vertel je natuurlijk hoe jou bedrijf dit kan oplossen.

 

  • Kort maar krachtig!:
    Je wilt zoveel mogelijk informatie vertellen in je animatie, zorg ervoor dat je alleen de belangrijkste punten eruit filtert en deze vertaald in een uitleganimatie. Veel mensen haken af na 60 tot 80 seconden, houd het dus kort maar maak de inhoud krachtig!

 

We ontwikkelen graag samen met jou de animatie waar jij naar zoekt. We plannen een  brainstormsessie waar we samen het concept bedenken, ook maken we een script en zorgen we voor de montage. Tijdens het proces zorgen we voor een aantal contact momenten om je op de hoogte te brengen en overleg met je voeren. Zo komen we tot de beste eindproductie.              

Uiteraard maken we je animatie op verzoek af met bijpassende geluidseffecten.

 

Bekijk onze uitleganimaties uit Zeeland

 

Wil je ook waarde toevoegen aan je communicatie?

Stuur een bericht en maak contact!

 

Mijn naam is:
Bedrijfsnaam:
E-mailadres:*
Telefoon:*
Ik wil meer weten over:
Ik ben geen robot:*
Captcha