De toegevoegde waarde van communicatie

bedrijfsanimatie

 

Als bedrijf vertel je graag je verhaal, over het ontstaan, wat je doet en waarom je daar goed in bent. Als je dit verhaal vertelt aan je doelgroep moet het indruk maken en onthouden worden. Zo kiezen klanten, investeerders of medewerkers voor jou.

 

Stel je voor je wilt je bedrijf op de kaart zetten of laten zien dat je beter bent dan de concurrentie, Hoe communiceer je dat nou naar mensen?

Iedereen bij elkaar krijgen voor een uitgebreide bedrijfspresentatie is tegenwoordig geen makkelijke opgave meer!  Je kunt een bericht plaatsen op internet, of een grote mail rondsturen, maar de kans dat mensen jouw briljante aankondiging missen is dan best groot.

 

Wat nu?

Heb je wel eens gedacht aan een bedrijfsanimatie? Dat is een animatievideo van ongeveer 80 seconden. Hierin vertellen we alles over jou bedrijf, je beleid en zelfs die saaie getallen leggen we in het kort uit! Dus geen eentonige bedrijfspresentaties meer. Dat bespaart een hoop tijd!

 

64% meer winst met animatie

De voordelen van een bedrijfsanimatie

 

1.     Met een bedrijfsanimatie je website hoger in Google

Door gebruik van video zal je website stijgen in de zoekresultaten van Google. Verschillende typen content op de website vindt de Google robot erg fijn. Met een goede combinatie van tekst, afbeelding en video krijgt je website een hogere waardering waaruit een hogere plaats  in de zoekmachines voortvloeit. Zorg alleen wel dat je effectieve zoekwoorden gebruikt. desgewenst biedt dWZO ondersteuning om de bedrijfsanimatie te optimaliseren voor Google en andere zoekmachines. Ook kan dWZO ondersteunen bij het delen van  bedrijfsfilms via de diverse sociale media en platforms als Youtube en Vimeo.

 

2.     Animatie trekt de aandacht

Uit onderzoek is gebleken dat mensen eerder online een animatiefilm bekijken dan tekst lezen.  Het internet een snel medium, een animatie op je website zorgt ervoor dat je boodschap sneller en beter bij de bezoeker terecht komt. Doordat animatie visueel is en audio bevat, zal de kijker de inhoud van de video beter onthouden. Dit zorgt ervoor dat de boodschap die je wilt overbrengen doeltreffender bij de kijker terecht komt.

 

3.     Inzetbaar voor meerdere online media

Een bedrijfsanimatie is op veel manieren inzetbaar. Zo kun je de animatie op de website zetten, maar kan plaatsing op Facebook, Twitter en natuurlijk Linked-IN ook zeer effectief zijn. Denk hierbij ook aan de nieuwsbrief die je elke maand verstuurd en plaats hier je video in! Een video-nieuwsbrief voor je huidige klanten werkt namelijk loyaliteit verhogend.

 

4.     Meer contact aanvragen via je website

Iedere ondernemer wil graag in contact komen met zijn potentiële klanten. Ontwerp je animatie met het doel om de kijker aan te zetten tot actie. Actie om met jou in contact te komen. Eindig de bedrijfsanimatie bijvoorbeeld met een ´Call to action´, het noemen van de volgende stap die de kijker kan nemen.

 

Hoe gaat dWZO te werk?

 

We ontwikkelen graag samen met jou de animatie waar jij naar zoekt. We plannen een  brainstormsessie waar we samen het concept bedenken, ook maken we een script en zorgen we voor de montage. Tijdens het proces zorgen we voor een aantal contact momenten om je op de hoogte te brengen en overleg met je voeren. Zo komen we tot de beste eindproductie.               

Uiteraard maken we je animatie op verzoek af met een voice-over en muziek.

 

Bekijk alle effecten van animatie

 

Wil je ook waarde toevoegen aan je communicatie?

Stuur een bericht en maak contact!

 

Mijn naam is:
Bedrijfsnaam:
E-mailadres:*
Telefoon:*
Ik wil meer weten over:
Ik ben geen robot:*
Captcha