De toegevoegde waarde van communicatie

De 5 vooroordelen van animatie

1.

Animatie is kinderachtig, niet zakelijk

Bij dWZO maken we animaties op maat. Het is dus afhankelijk van je doelgroep die je wilt aanspreken. Zo heeft een animatie voor het basisonderwijs een totaal andere insteek dan een animatie van een veiligheidsinstructie voor de industrie. Jij hebt het verhaal. dWZO helpt je het te vertellen...

 

 

 

 

 

 

2.

Mijn doelgroep is anderstalig, dus ik heb er niks aan

Taal is slechts één onderdeeltje van een animatie. Oke, het is wel makkelijk om een voice-over te gebruiken, maar het is geen must. Animatie is juist heel geschikt om een verhaal uit te leggen zonder taal. Denk bijvoorbeeld aan de emoticons die je overal ziet. Die zijn universeel, iedereen begrijpt ze. Dus ook zonder gesproken of geschreven woord.

 

3.

Animatie zal wel duur zijn

Hoeveel tekstpagina’s heb jij vandaag op internet gelezen? En hoeveel filmpjes heb je vandaag bekeken?
Van welke van deze twee vormen van communicatie heb je het meeste onthouden? Welke vond je leuk en wat was een opgave?

Animatie is niet goedkoop, maar het rendement ervan is vele malen groter dan geschreven tekst. Je maakt namelijk gebruik van beeld, geluid, tekst en emotie. Al deze elementen samen vormen een beleving die je niet in een tekst of stilstaand beeld kan vatten. De binding met de organisatie wordt groter. En omdat de kijker het verhaal beter kan onthouden, zorg je ervoor dat ze het makkelijker kunnen navertellen.

4.

Animatie draagt niet bij aan verbetering van de vindbaarheid van mijn website

Het klopt dat Google alleen tekst kan lezen. Google kan niet beoordelen of de inhoud van een animatie of video relevant is voor de zoekvraag. Maar met een goed stukje metatekst heb je dat makkelijk ondervangen. Daarbij zorgt een animatie ervoor dat mensen veel langer op je website blijven. En dat vindt Google weer wél leuk.

 

 

5.

Een animatie duurt te lang voor sociale media

Je beslist zelf hoe lang een animatie duurt. Op sommige sociale media is 10 tot 15 seconden wel genoeg. Dat is dus meer een prikkel dan een langspeelfilm. In zo’n geval is de animatie vaak onderdeel van een campagne die bestaat uit meerdere onderdelen. dWZO gebruikt voor sociale media de 3S’en-regel: Snackable, Shareable, Searchable. Het moet er leuk uitzien, het moet deelbaar zijn en het moet herleidbaar zijn… Een animatie voldoet in alle opzichten aan deze regel.

 

Wil je meer informatie over zakelijke animatie?​

Wij helpen je graag!

Neem contact met ons op en bel 0115 689 888 of mail naar info@dewildezeeuw.nl.

 

That's all folks!

 

Wil je ook waarde toevoegen aan je communicatie?

Stuur een bericht en maak contact!

 

Mijn naam is:
Bedrijfsnaam:
E-mailadres:*
Telefoon:*
Ik wil meer weten over:
Ik ben geen robot:*
Captcha